حادثه در تنگ تامرادی یاسوج

0
5541
.

حادثه دلخراش دره نوردی و غرق شدن ۳ دره نورد ‌در آبشار تنگ تامرادی یاسوج

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، روز جمعه ۱۲ بهمن ماه گزارشی مبنی بر سقوط یک هیئت ۷ نفره کوهنوردی شهرستان اصفهان در آبشار تنگ تامرادی به مرکز ارتباطات اورژانس یاسوج اطلاع داده شد.

در این روز یک تیم ۷ نفره به سرپرستی آقای مهدی شاهی که از دره نوردان خوب و با تجربه اصفهان بود وارد دره می شوند که در انتهای دره و در پای آخرین آبشار با توجه به حجم آب بالای دره و ایجاد جریان آبی دچار سانحه می شوند.

به گفته بازماندگان یکی از اعضای تیم وارد جریان آبی شده ودچار سانحه می شود و دو نفر دیگر برای نجات ایشان درون آب رفته ومتاسفانه هر سه نفر در جریان آبی گیر کرده و دچار غرق شدگی می شوند.

از نکات خیلی خاص در دره نوردی وجود جریان های آبی است که در زیر آبشارها بوجود می آید و راههای مختلفی هست که شخص دره نورد وارد این جریان ها نشده و از آن به سلامت بیرون بیاید

باید گفت که سخت ترین قسمت عبور از جریان های آبی برای نفر اول است که باید با تجربه ترین فرد گروه این کار را انجام بدهد و بعد از عبور از محل خطرناک با ایجاد طناب های راهنما یا گاید لاین دیگر افراد با ایمنی بیشتر از محل خطرناک عبور خواهند کرد.

در این برنامه دره نوردی ، ۳ دره نورد به نام‌های مهدی شاهی، علی هدایتی، امین شفیعی ۲۵، ۲۳ و ۲۷ ساله به علت غرق شدن جان خود را از دست داده بودند و ۴ نفر دیگر جان خود را نجات دادند.

مجموعه کوه پلاس فوت این عزیزان را به خانواده هایشان و تمامی دره نوردان کشور تسلیت عرض می نماید

 

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

پنج × 3 =