بررسی تخصصی کوله پشتی لوآلپاین ایرزون پرو LoweAlpine Airzone pro 35:45

0
3379
کوله پشتی ایرزون لوآلپاین کوه پلاس

بررسی تخصصی کوله پشتی لوآلپاین ایرزون پرو LoweAlpine Airzone pro 35:45

بررسی تخصصی کوله پشتی لوآلپاین ایرزون پرو Airzone pro 35:45

بررسی تخصصی کوله پشتی لوآلپاین ایرزون پرو LoweAlpine Airzone pro 35:45

سیستم پشت ایرزون با قابلیت تنظیم ارتفاع 

277279.jpg 277281.jpg


کوله پشتی لوآلپاین ایرزون پرو ۳۵-۴۵ یک کوله با ویژگی های غنی و سایز متوسط برای سفر های سخت و آهسته می باشد. نکته مهمی که در پشت کوله “ایرزون” وحود دارد اینست که این کوله توانسته است سیستم تعلیق را به معنای واقعی انجام دهد و به طرز شگفت انگیزی قسمت های اندکی از کوله شانه ها و کمر شما را لمس می کند که این حالت این اجازه را به هوا می دهد که در پشت کوله جریان داشته باشد و سبب شود عرق خشک شود. از ویژگی های دیگر AirZone می توان به قابلیت تنظیم سیستم پشت آن اشاره کرد؛ بدان معنی که شما می توانید آن را برای قد مخصوص خود تنظیم کنید.

وزن زیاد به علت وجود سیستم پشت قابل تنظیم
به دلیل وجود هر دو سیستم قابلیت تنظیم پشت و سیستم ایرزون در پشت کوله، وزن این کوله افزایش یافته است. هر دو نیازمند تعداد زیادی از تیکه های بدنه، نوار های کاهش فشار، مش و سایر وسایل دیگر هستند که در مقایسه با کوله های ساده با پشتی های غیرقابل تنظیم سنگین تر هستند. هر کدام از قابلیت های تنظیم پذیری یا جریان هوا به راحتی می تواند نیم کیلو به وزن کوله پشتی “ایرزون” در مقایسه با کوله های ساده با سایزی مشابه اضافه کند؛ چه برسد به هر دو قابلیت. بنابراین AirZone Pro 35-45 با وزن ۱٫۵۷ kg با سبک وزنی فاصله ی زیادی دارد. در حقیقت این اضافه وزن با توجه به دو قابلیت تنظیم پذیری و ضدعرق بودن AirZone خیلی مشکل بزرگی نیست. وزن معمولی این کوله پشتی زمانی بیشتر قابل توجه است که درمیابید AirZone Pro کوله پشتی ایست که شامل بسیاری از ویژگی های جالب و کارآمد مانند کاور باران جداشدنی از طریق زیپ می باشد. این کاور را جدا کنید تا چندصد گرم دیگر از وزن کوله پشتی کم شود.
مناسب برای کوهپیمایی  و طبیعتگردی
حالا این کوله برای چیست؟ این یک کوله کوه پیمایی است چون سیستم تعلیق این کوله تا حدی آن را برای کوهنوردی فنی ناپایدار می کند. زمانی که  به سختی از لبه های سنگی بالا می رفتیم، تقریبا مشکلی نداشت ولی ویس بلت کوله به گونه ای نیست که باعث ثبات شود که با وجود یک هارنس می توان این مشکل را حل کرد و می توان حرکات فنی کوهنوردی را انجام داد. در هر صورت کمپانی Lowe Alpine (لوآلپاین) کوله پشتی های زیاد و خوبی مخصوص کوهنوردی فنی (مانند سری mountain attack) تولید کرده است؛ اگر برای سفرهای کوهنوردی دنبال کوله هستید، یکی از آنها را بگیرید.
ظرفیت مناسب و توانایی حمل بار سنگین
ما کوله پشتی AirZone 35:45 را به خاطر سایز خوبش برای استفاده های گوناگون مناسب می دانم. این کوله بیشتر مناسب کوهپیمایی و حمل لوازم هنگام پیکنیک می باشد ( مخصوصا زمانی که قرار است علاوه بر لوازم و غذا، وسایل شخصی را نیز حمل کرد ). همچنین می توان برای کوهنوردی های آخر هفته نیز از آن استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان وسیله ای برای حمل لوازم کوهنوردی استفاده کرد. اگرچه کوله برای این کار ساخته نشده است ولی به دلیل داشتن یک جیب زیپ دار در کنار کوله و سیستم راحت پشت کوله حتی وقتی بیش از ۱۰ کیلو بار در آن است به خوبی کار می کند. این قابلیت نشان می دهد که این کوله بسیار بادوام است.

ویژگی ها :
افرادی که به دنبال بهترین کوله کوهنوردی هستند اکثر مواقع راجع به کوله پشتی هایی بحث می کنند که واقعا هیچ ویژگی ای در آن ها وجود ندارد. کوله های کوهپیمایی و کوهنوردی با طراحی آمریکایی اغلب اوقات به دلیل وجود زنگ ها و سوت های غیر ضروری مورد انتقاد قرار می گیرند ( برای نمونه، قرار گرفتن یک سوت بر قفل بند قفسه سینه تبدیل به یک عادت شده است.). اگرچه ما ۲ کوله از کمپانی آمریکایی Osprey داشتیم که بسیار خوب بودند چون در آنها ویژگی های هوشمند و مفید به کار رفته است.
طراحی بریتانیایی AirZone Pro تقریبا شبیه آنهاست؛ کاور بارانی که می توان آن را برداشت یا برنداشت، قلاب و جیب کشی ای که در جلوی آن وجود دارد می تواند یک کلاه کاسک یا یک پارچه خیس را در خود جای دهد. جیب کشی کناری برای قرار دادن وسایل در حین سفر، بسیار در دسترس هستند. جیب کوچک ویس بلت می تواند یک دوربین عکاسی کوچک و یک دوربین یک چشمی را در خود جای دهد. وسایلی که در این جیب قرار می گیرند بسیار در دسترس هستند. جیب های سرپوش بسیار کارا هستند. یک گیره کوچک مخصوص کلید وجود دارد که می توانید آن را به درون جیب زیپ دار داخل یا خارج وارد کنید. شما به سادگی می توانید که از سیستم آبرسانی استفاده کنید. همچنین می توانید باتوم های خود را با اطمینان کامل در کنار کوله متصل کنید. این کوله ویژگی های ایمنی خوبی نیز دارد؛ سوت های مذبور بر روی قفسه سینه و همچنین اطلاعاتی راجع به نحوه نجات خود که بر روب درب کوله چاپ شده است.
lowe-alpine-airzone-pro-35-45-backpack-amazon-green-sand-2!Large.jpg

279550.jpg tip-grip_1_131476094910-jpg.jpg 279549.jpg

معایب :
سوال بزرگ اینجاست که آیا وزن زیاد کوله پشتی AirZone توجیه دارد ( و کمی قیمت بالای آن نسبت به کوله های هم سایز قابل مقایسه آن )؟
استفاده از این کوله در یک هوای طوفانی و سرد احساس عجیبی داشت؛ وقتی کمر شما خنک می شود درحالی که یک کوله پشتی روی دوش شماست، نشان می دهد که سیستم جریان هوای این کوله واقعا کار می کند. در هوای گرمتر باز هم لباس شما زیر کوله پشتی عرق می کند ولی نه به اندازه ی کوله های معمولی و درضمن به سرعت خشک می شود. یک احساس خیلی بد این است که شما بخواهید کوله ای که پشت آن خیس عرق است را دوباره روی دوش خود سوار کنید که لوآلپاین این گونه نیست.
نتیچه گیری :
در مجموع AirZone Pro 35:45 یک کوله با طراحی زیبا و هوشمندانه می باشد که می توان آن را برای کوهپیمایی ها یا کوهنوردی های  یک روزه یا آخر هفته همراه داشت. در واقع می توان به عنوان باربندی بر پشت شما باشد. این کوله بسیار برای حمل و نقل راحت است. همچنین دارای ویژگی های هوشمندانه و کارا همانند قرار دادن جیب در ویس بلت و قرار دادن زیپ دسترسی به محفظه اصلی کوله در کنار کوله است. سیستم پشت کوله به همراه لوازمی که در آن قرار می گیرد، وزن آن را افزایش داده و سبب می شود که افراد پیاده و کوهنوردانی که علاقه به سبک سفر کردن دارند، از این کوله استقبال نکنند ولی اگه یک خنک کننده در پشت خود در روزهای گرم سال می خواهید، کوله پشتی AirZone Pro کاملا مورد توجه قرار خواهد گرفت. این یک کوله پشتی راحت است که شما هم آن را در زمان کوهپیمایی هم کوهنوردی آن را همراه دارید.
AirZone Pro همچنین برای بانوان تولید شده است (  AirZone Pro ND 33:40 ) و حتی در سایزهای بزرگ ۴۵:۵۵ موجود می باشد. این سری کوله ها برای همه افراد مناسب می باشد.
طبق گفته Lowe Alpine :

تکنولوژی کوله پشتی AirZone یکی از بهترین کوله هایی است که دارای سیتم پشت با جریان هوای عالی می باشد. این کوله برای مسافرت و کوهپیمایی در تمام فصول می باشد. این کوله باورنکردنی که پرفروش ترین کوله نیز بوده، دوباره از پایه طراحی شده است و الان راحت تر، جریان هوای بهتر و حتی سبکتر از همیشه می باشد.
در تمام مدل های جدید AirZone مش ها تا حد ممکن کم شدند که سبب می شوند فضای هوایی و تنفس به حداکثر برسد. مش سیستم پشت کاملا به صورت آناتومیک طراحی شده است به گونه ای که قطعات اضافی تقویتی حذف شده اند بدون اینکه از راحتی و استحکام کوله کم شود.
این کوله معتبر و معروف در سال ۲۰۱۶، مناسب برای طبیعتگردی و کوهنوردی طراحی ساخنه شده است.
سیستم ایرزون ‏(‏سیستم گردش هوا در قسمت پشت کیف‏)‏
سیستم پشت با طراحی آناتومیک
یک هارنس و ران بند دور کوله پیچیده شده است
جیب بزرگ بر روی ران بند
گیره های منحصر به فرد سفر برای باتوم و حلقه های تبر یخ
قابلیت کشش در جیب جانبی
کاور باران جمع و جور با قابلیت جدا شدن

برگرفته از www.ukclimbing.com

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

8 + 1 =