آیا شما در وتسوت خود ادرار میکنید

0
4988
ادرار در وت سوت کوه پلاس

آیا شما در وتسوت خود را ادرار می کنید؟!!!

در حالی که بسیاری از مردم احساس می کنند این کاری ناپسند و عجیب است ولی یک حرکت کاملا طبیعی است. این عادت در میان تمامی دره نوردان وکسانی که با وتسوت وارد آبهای سرد میشوند وجود دارد. حتی اگر همه آنها به آن اعتراف نکنند. به عنوان شخصی که ۷۱ درصد وزن وی از آب تشکیل شده است شما در حال تجربه یک پدیده منحصر به فرد به نام غوطه وری دیئوزیس میباشید. پس هراس نداشته باشید، دلیل علمی برای این کارشما وجود دارد.

پس بیایید با هم بررسی کنیم که چرا ما در وتسوت خود ادرار میکنیم و در حقیقت چه اتفاقی در بدن ما رخ میدهد که منجر به این عمل میشود.

دیورز غوطه وری، که به معنی “از دست دادن آب به دلیل غوطه وری” است، در واقع مقصراصلی ادرار کردن شما در وتسوتتان است. این که آیا شما در حال آب بازی، رودخانه نوردی، غواصی آزاد، دره نوردی یا فقط رفتن برای شنا میباشید هیچ تفاوتی نمیکند و در حقیقت درجه حرارت پایین و افزایش فشار آب های اطراف بدن باعث این موضوع است. این واقعا یک موضوع ساده است.

دیورز غوطه وری واکنش فیزیولوژیکی به غوطه ور شدن در آب است و در واقع بخشی از رفلکس غواصی پستانداران است. هنگامی که بدن در آب غوطه ور شود، درجه حرارت پایینتر و افزایش فشار از محیط اطراف، باعث باریک شدن و تنگی رگ های خونی می شود. به عنوان یک نتیجه از این تحریک، بدن شما حجم خون را از پوست و اندام شما دور می کند و آن را به سمت مناطق اصلی و مرکزی بدن هدایت می کند.

این حجم خون افزایش یافته که به طور مستقیم به ارگانهای حیاتی شما ارسال می شود، باعث مهار تولید هورمون وازوپرسین )که مسئول هماهنگ کردن ترشح ADH * از کلیه ها و تولید ادرار توسط آنهاست ( میشود. ADH مسئول اصلی کنترل تولید ادرار توسط کلیه ها میباشد و افزایش حجم خونی که به قسمتهای مرکزی بدن فرستاده میشود باعث میشود بدن گول خورده و فکر کند حجم مایع ضافی در بدن وجود دارد، در نتیجه بدن تولید ADH را متوقف می کند. نتیجتاً کلیه ها را تحریک میکند که تولید ادرار را افزایش داده با این هدف که بتواند مجددا بالانس مایعات داخل بدن را که به واسطه افزایش حجم خون ایجاد شده را برقرار نماید ) نام این برقرار نمودن بالانس homeostasis است ( و این همان دلیل واقعی است که باعث میشود شما درون وتسوت خودتان ادرار کنید.

حال که شما این را فهمیدید، پس میدانید ادرار کردن در وتسوت، یک چیز کاملا طبیعی و علمی است –این واقعا یک علم است. شما اجازه ندارید دیگر عجیب و غریب فکرکنید و یا شرمنده شوید. همه بچه های باحال دارند این کار را انجام میدهند. فقط فراموش نکنید که قبل و بعد از این کار به مقدار کافی آب برای جلوگیری از کم آبی استفاده کنید !

گردآوری: علی سلیمیان ریزی مدرس درجه ۳ دره نوردی

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

20 − 8 =