راهنمای انتخاب رنگ عدسی عینک های ورزشی

0
5749
رنگ عدسی عینک های ورزشی کوه پلاس
در زمان خرید عینک ورزشی توجه به رنگ عدسی نسبت به نوع ورزشی که انجام می دهید بسیار حائز اهمیت است، باید با توجه به نوع فعالیت های خود عینکی متناسب انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. در این مبحث به توضیح مختصری در مورد رنگ عدسی عینکها می پردازیم..
…..

بهترین رنگ برای عدسی عینک آفتابی ورزشی، به محیط، شرایط نوری و نوع ورزش بستگی دارد. به‌طور مثال، بهترین رنگ عینک آفتابی برای ورزش والیبال در یک روز آفتابی در ساحل باید بسیار تیره‌تر از عینکی باشد که برای بازی فوتبال در یک روز ابری انتخاب می‌کنید.

با وجود همه توصیه‌هایی که در مورد انتخاب رنگ مناسب عدسی ارائه می‌شوند، باید بدانید رنگ و تراکم تیرگی عینک آفتابی، بیشتر از همه به تشخیص فردی هر شخص و چشمان او بستگی دارد.

راهنمای خرید عدسی رنگی برای عینک‌های ورزشی

رنگ زرد یا نارنجی

این رنگ‌ها میزان کنتراست تصویر را در هوای ابری، مه‌گرفته و شرایط کم‌نور و نیمه‌تاریک افزایش می‌دهند و برای ورزش‌های داخل و خارج از سالن مناسب هستند. عدسی‌های زرد و نارنجی با فیلتر کردن نور آبی موجب شفاف شدن فوکوس و دید فرد می‌شوند.

ورزش‌ها: دوچرخه‌سواری، شکار، تیراندازی، اسکی، اسنبوردینگ، بسکتبال داخل سالن، هندبال، راکت‌بال، تنیس

کهربایی، صورتی یا قرمز

این رنگ‌ها میزان کنتراست تصویر در هوای نیمه ابری و هوای آفتابی را افزایش می‌دهند اما باعث به هم خوردن تعادل رنگ‌ها هم می‌شوند.

ورزش‌ها: دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری (عینک کهربایی برای سواحل شنی و بستر رودها)، شکار، تیراندازی، اسکی، اسنوبوردینگ، اسنوموبیل، ورزش‌های آبی

کهربایی تیره، مسی یا قهوه‌ای

این رنگ‌ها قادرند از ورود نور آبی به چشم تا حد زیادی پیشگیری کنند و کنتراست و دقت دید زیادی برای فرد ایجاد می‌کنند. این عینک‌ها در نور آبی آسمان و سبزی چمن، کنتراست فوق‌العاده‌ای ایجاد خواهند کرد.

ورزش‌ها: بیس‌بال، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، گلف، شکار، اسکی، ورزش‌های آبی

سبز

افزایش کنتراست (در حد متوسط) در حالیکه تعادل رنگ‌ها را حفظ می‌کند.

ورزش‌ها: بیس‌بال و گلف

طوسی

کاهش نور کلی در حالیکه رنگ‌ها را به طور ۱۰۰ درصد دقیق و درست نشان می‌دهد.

ورزش‌ها: همه ورزش‌هایی که در فضای باز و نور شدید انجام می‌شوند.

بیشتر فروشگاه‌های اپتیکال، نمونه‌های عدسی‌های رنگی را دارند تا بتوانید بهترین مدل برای چشمان خود و ورزشی که انجام می‌دهید را انتخاب کنید. هنگام انتخاب حتما به شرایط نوری فعالیت ورزشی که انجام می‌دهید توجه داشته باشید؛ اینکه در داخل سالن‌های سرپوشیده تمرین می‌کنید یا در زمین‌های باز، چمن یا ساحل.

همچنین، عینک رنگی خود را در شرایط نوری گوناگون امتحان کنید. برخی از ورزشکاران به چندین عدسی رنگی گوناگون نیاز دارند. برخی از عینک‌های ورزشی دارای عدسی‌های تغییرپذیر هستند تا فرد با توجه به محیطی که در آن حضور دارد، عدسی رنگی مناسب را جایگزین نمونه فعلی کند.

از دیگر نمونه‌های مناسب برای ورزش، عدسی‌های فتوکرومیک هستند. این لنزها به نور حساسند و در نتیجه به صورت خودکار در برابر شدت نور واکنش‌های مناسب نشان می‌دهند. تغییر رنگ عدسی‌های فتوکرومیک بین قهوه‌ای، توسی و سبز است.

در آخر هم اشاره کنیم که هر رنگ و مدل عدسی که انتخاب می‌کنید، حتما به پوشش ضدبازتاب آن توجه داشته باشید. مثلا لنزهای فتوکرومیک در پشت و روی عدسی این پوشش تعبیه شده است. اما در دیگر لنزها فقط در سطح زیرین عدسی از پوشش آنتی‌رفلکت استفاده می‌شود.

این پوشش از چشم‌ها در برابر پرتوهای مضر فرابنفش که از خورشید می‌تابد، محافظت می‌کند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

سیزده − 6 =