حادثه در گرده آلمان های علم کوه

0
4762

بنا به گزارش انجمن پزشکی کوهستان ایران: صبح ۱۵ شهریور ۹۶حدود ساعت ۱۰ صبح دو تن از کوهنوردان بروجردی به قصد صعود از گرده آلمان های علم کوه در حین صعود دچار حادثه گردیدند.

یکی از این دو کوهنورد در حین صعود تعادل خود را از دست داده و سقوط می نماید. محل بروز حادثه حدود ۲۰ متر پایین تر از تابلوی “بسمت سنگ سماور” و در ارتفاع حدود ۴۶۰۰ متری مسیر گرده و بعد از تراورس یخی می باشد.

متعاقب حادثه فرد سقوط کرده حدود ۲۰ متر به پایین پرت می شود و دچار جراحاتی در ناحیه هر دو پا و لگن و در ناحیه قفسه سینه می شود. خوشبختانه حادثه منجر به صدمات مغزی نشده و فرد حادثه دیده از وضعیت هوشیاری مناسبی برخوردار است.

بلافاصله چگونگی حادثه به اطلاع بخش جستجو و نجات فدراسیون و نیروهای امداد و نجات کوهستان هلال احمر می رسد. وضعیت امداد هوایی بررسی و در ساعت ۱۳ یک فروند هلی کوپتر به منطقه اعزام می شود که بدلیل شرایط بد موقعیت حادثه توانایی انجام اقدامی میسر نمی شود و بالگرد امداد به کلاردشت بر میگردد.

سایر اقدامات لازم جهت اعزام تیم امداد زمینی انجام شده تا دو تیم یکی از راه زمینی از استان مازندران و یک تیم نیز جهت امداد رسانی از طریق هوایی و با اعزام بالگرد برای فردا صبح انجام می شود.
با توجه به تعطیلات پیش رو و شلوغی جاده چالوس امکان اعزام زمینی تیم امداد و نجات وجود ندارد و باتوجه به وضعیت و موقعیت حادثه تیمی متشکل از کوهنوردان و سنگنوردان حرفه ای جهت امداد به منطقه در ابتدای وقت فردا صبح اعزام خواهد شد.

هر دو کوهنورد  اقدام به بیواک در شرایط سخت کرده اند.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین اخباررسیده  (۱۶ شهریور) دو تن از کوهنوردان تیم چهار نفره ای که شب گذشته اقدام به صعود و کمک رسانی در منطقه نموده بودند ساعت ۶ صبح امروز با فرود از روی قله علم کوه به سمت کوهنوردان بروجردی حادثه دیده اولین امکانات غذایی و مایعات گرم را به آنان رسانده اند.

هنوز تیم دوم به محل حادثه نرسیده و احتمالا تیم دوم نیاز به نفرات فنی بیشتر و حرفه ای تر برای بسکت کردن، بالاکشی و امداد رسانی فرد حادثه دیده دارند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

19 − 16 =