تجهیزات کمپینگ

0
3784
تجهیزات کمپ کوه پلاس

تجهیزات مورد نیاز کمپینگ

سفرهای کمپینگ در مقایسه با سفرهای عادی، تجهیزات خاص خود را می طلبد. یک شب اقامت در دل طبیعت و به دور از امکانات رفاهی شهری، علاوه بر لذت های خاص خودش، نیاز به تجهیزات خاصی دارد تا بتوانیم از اقامت در دل طبیعت لذت ببریم. در این مقاله سعی شده تا به دسته بندی کلی این لوازم اشاره شود.

تجهیزات مورد نیاز کمپینگ

گاز( خوراک پزی سفری )
با توجه به ارتباطی که با سایر جهانگردان در جهان داشتیم متوجه این مشکل شده بودیم که وسیله ای که هم نقش خوراک پزی و هم وسیله گرمایی برای ما باشد باید جزء اساسی وسایل سفر باشد به این منظور گاز سفری ای تهیه نمودیم با حجم کم و وزنی حدود یک کیلو که دارای قابلیت استفاده از پنج نوع سوخت – گاز – بنزین – نفت – گازوییل و پارافین – را دارا باشد .این وسیله دارای کپسولی با وزن ۸۰۰ میلی لیتر می باشد که سوخت مورد نظر در آن ریخته می شود و به وسیله پمپاژ کردن به گاز تبدیل شده و به مخزن اصلی به وسیله لوله ای منتقل می شود تا در جهت گرمایی و پخت و پز مورد استفاده قرار بگیرد که تصویر آن در زیر می آید .
ظروف مسافرتی
با بررسی های انجام شده یک سری ظرف مخصوص سفر جهانگردی را در فروشگاهی ورزشی واقع در خیابان منیره تهران که اکثر کوه نوردان و ورزشکاران برای تهیه وسایل تخصصی خود به انجا مراجعه می کنند پیدا کردیم .این بسته ظروف سفری حدودا ۸۰۰ گرم وزن دارد که به صورت بسته درون یک کیسه قرار می گیرد . شاملدو عدد دیگ خوراک پزی با دسته تا شویک عدد ماهیتابه با دسته تا شودو عدد کفگیر و ملاقه با دسته های تاشوو دو عدد پیالهمی باشد که بر روی هم یک ست هفت پارچه را تشکیل می دهد .
چادر مسافرتی
این چادر که با دو پوشش مجزا برای فصل های گرم و سرد ساخته شده است به صورت آنتنی باز وبسته می شود وزن این چادر حدودا دو کیلوگرم و بسیار کم حجم است و دارای پشه بند برای جلوگیری از ورود حشرات در فصل های گرم می باشد .لایه زیرین چادر ضد آب است و مناسب برای نصب حتی در محل های مرطوب است . این چادر وسیله ای است که برای استفاده در کمپینگ های بین راه و پارکهای اسکان جهانگردان و مسافران مناسب است و گنجایش خواب ۴ نفر را دارد .
بسته های داروئی
در هر سفر به لحاظ مشکلاتی مانند عدم وجود بهداشت در بیشتر مناطق بالاخص بیابانها و مناطق دارای آب و هوای خشک که گاهی وجود خشکسالی نیز مزید بر علت خواهد شد،به همراه داشتن انواع دارو و نیز دانستن کمکهای اولیه جزو ملزومات سفر می باشد. به این علت با گذراندن دوره ۳ ماهه کمکهای اولیه و کارآموزی در بیمارستان تا حدی میتوانیم خود را در شرایط اضطراری تا رسیدن به مراکز درمانی ساپورت نمائیم. علاوه بر داروهایی مانند آنتی بیوتیکها، مسکن ها،پماد های ضد گزش حشرات ،پمادهای ضد سوختگی در برابر اشعه آفتاب، قطره های استریل چشمی که در هنگام عبور از نواحی گردو غباری و طوفانی مفید می باشد ، اقدام به تهیه اسپری ضد گزش حشرات موذی نمودیم.
با پاشیدن این اسپری به سطح پوست در ناحیه دستها و صورت ویا هر قسمتی که در معرض گزش حشرات می باشد میتوانید تا حدود ۸ ساعت خود را در مقابل این گزشها و عفونت ناشی از آن بیمه نمائید!بسته دیگر در این زمینه بسته حاوی پادتن ضد گزش مار به همراه بند مخصوص در جهت عدم انتقال سم مار به سایر قسمتهای بدن ونیز تیغ استریل برای شکاف در ناحیه گزش و خروج سم می باشد. در مرحله نهائی پادتن در شیشه وکیوم شده روی محل زخم ناشی از نیش زدگی مالیده خواهد شد. این پادزهربرای انواع مارهای صحرایی،خانگی ،…ساخته شده و محصول مشترک کشورهای ژاپن و کانادا می باشد.
جی . پی. اس
وجود این چنین وسایلی میتواند مسافران را در پیدا کردن راه و مسیر درست راهنمایی نماید. عبارت رایجی در میان روسها می گوید : روسیه کشوری بدون جاده است از زمان شوروی سابق که مردم برای حمل و نقل از قطار استفاده می نمودند تا اکنون، تمایل مردم به استفاده از سایر وسایل حمل و نقل تغییرنکرده است. هیچ نوع راه ارتباطی و جاده مطلوبی وجود ندارد که بتوان از آن تردد نمود و شما میتوانید بدون داشتن جی.پی.اس یک سفر بسیار اکشن و ماجراجویانه مانند ما را ،که ۱۲ روزدراین بیابانها گم شدیم تجربه کنیدداشتن اینگونه وسایل پیشرفته ارتباطی مانند موبایل، جی .پی.اس یا حتی شارژرموبایلی که با باطری کار میکند و قادر است تا موبایل شما را در شرایطی که هیچ گونه پریز برق در دسترس نیست، تا ۸ ساعت روشن نگاه دارد، همگی میتوانند مسیررا از جهت درستتر و یا کوتاه تربه مسافر نشان دادهومخصوصا در هنگام مواجه شدن با خطرات به او کمک نمایند.
کیسه خواب
از جمله وسایلی که در این گونه سفرهای طولانی در جهت استراحت جهانگردان لازم و ضروری می باشد، کیسه خواب است. چون استفاده ازدو عدد آنها فضای زیادی را اشغال میکرد، تصمیم گرفتیم تا یک کیسه خواب دو نفره را تعبیه نمائیم.از نظر اندازه ۲*۲ متر است و دارای وزنی حدودا یک کیلوو نیم می باشد. بصورت ضد آب و مقاوم دربرابر باد و سرمای شدید میباشد. کیفی که آنرا در خود جای داده است ، به آن دوخته شده و جمع آوری آن را آسان تر می سازد.
ابزار
در سفرهای طولانی مدت و یا حتی کوتاه مدت ، به همراه داشتن یکسری لوازم و ابزار که در مواقع اضطراری بتوان تعمیرات موتورو اتومبیل و یاحتی دوچرخه را با آنها انجام داد، از ملزومات سفر و ضروری می باشد.هزینه اینگونه تعمیرات که گاهی اجتناب ناپذیر است، در خارج ار ایران سرسام آور و بسیار پرهزینه است. با به همراه داشتن ابزارها و دانستن اطلاعات اولیه مکانیکی می تواند تا حد بسیار زیادی مشکل را کاهش داده وشرایط را هموارتر سازد.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

7 + سیزده =