چرا دویدن یکی از بهترین تمرینات است

0
5571
تمرین دویدن کوه پلاس

✅۸ دلیل خوب برای دویدن و تمرینات

🔰۱- کاهش وزن – از نظر سوزاندن کالری در دقیقه ، دویدن پس از اسکی استقامتی در جایگاه دوم قرار می گیرد. چون نمی توانید به این زودی ها برای رفتن به مغازه ها اسکی کنید پس دویدن بهترین روش آب کردن چربی بدن است. اگر تلاش می کنید جلوی اشتهای بی حد و حصر خود را بگیرید خبر خوش این است که دویدن اشتهای شما را کم می کند.

🔰۲- کاهش فرآیند پیری – فرآیند طبیعی از دست دادن ماهیچه ها و استخوان ها به هنگام پیری را می توان با دویدن منظم آهسته کرد. با دویدن منظم ماهیچه ها و استخوان ها سالم تر و قوی تر می شوند. این بدین معنی است که می توانید اثرات پوکی استخوان را به تاخیر بیاندازید یا از آن اجتناب کنید.

🔰۳- فشار خون پایین تر – به هنگام دویدن شریان ها بیشتر منبسط می شوند ، در واقع همزمان آنها هم ورزش می کنند. با حفظ انعطاف پذیری شریان ها به این شیوه اطمینان حاصل می شود که فشار خون هم پایین تر می آید.

🔰۴- ریه های سالم تر – با کشیدن نفس عمیق هنگام دویدن ، ریه ها وادار می شوند از بیشتر پتانسیل شان ، تا ۵۰ % بافت ریه که معمولا از آن استفاده نمی کنند ، استفاده کنند. در صورتیکه سیگاری هستید یکی از فواید دو آرام می تواند بازیابی نسبت زیادی از پتانسیل ریه هایتان باشد.

🔰۵- تقویت مغز – دونده های منظم مهارت های ذهنی بسیار بهتری را در هنگام پیری در مقایسه با افراد با فعالیت کمتر دارند. همچنین نشان داده شده است که تنها ۲۵ دقیقه ورزش آئروبیک ( هوازی ) خلاقیت را افزایش می دهد.

🔰۶- بهبود روحیه – در این مورد شکی نیست . یکی از فواید مهم دویدن احساس بسیار خوبی است که با دور شدن از استرس ها و فشار های روحی روزمره بدست می آورید. چه دویدن در داخل جنگل باشد ، در خیابان یا بر روی تردمیل ، وقتی اندروفین ها شروع به جریان یافتن در بدن تان می کنند همه چیز به نظر قابل کنترل می رسند.

🔰۷- دستگاه قلبی عروقی قوی تر – با دویدن ضربان قلب منظم‌تر می‌شود و فشار خون کاهش می‌یابد. همچنین دویدن میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احتمال لخته شدن خون در رگ‌ها و حملات قلبی را کم می‌کند.

🔰۸- کلسترول پایین تر – دویدن سطوح HDL ( نوع خوب کلسترول ) را در بدن افزایش و در عین حال LDL ( نوع بد) را کاهش می دهد . این کار می تواند احتمال بروز سکته قلبی مغزی یا سکته قلبی را کاهش دهد.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

نوزده − 8 =