مطلبی در مورد شستن کاپشن های پر

0
11442
شستن کاپشن پر کوه پلاس

آنچه در مورد شستن کاپشن های پَـــر باید بدانیم

برای کمک به افزایش طول عمر کاپشن های پَــــر و ژاکت های کوهنوردی خود باید آنها را با روش های مناسب و در دوره های منظم شستشو داد. عموما توصیه میشود این کار را بیش از دو بار در سال انجام ندهید. نکات و مواردی که در مقاله ی پیش رو ذکر شده است بیانگر این واقعیت است که اینکار را باید با مواد شوینده ی خاص و با روش های منحصر بفردی انجام داد، چرا که بافت این دسته از لباس ها به گونه ایست که بشدت در معرض خرابی و از دست رفتن حالت اولیه‌ی خود هستند. با ما همراه باشید زیرا در این نوشتار ما به بررسی روش های شستشوی یک ژاکت یا کاپشن میپردازیم.

  1. برداشتن لکه ها

قبل از شروع کردن به فرآیند تمیزکاری کاپشن توصیه میکنم که ابتدا لکه های گل و لای یا غذا را از آن برداری و سعی کنید با یک دستمال تمیز آثار آن را کمی تمیز کنید. زیپ های کاپشن را بببندید و نوارها و یقه ی لباس را مرتب نمایید. و اگر برایتان مقدور است آستین های ژاکت را بیرون آورده و آنها را برعکس کنیدو سپس زیپ ها را ببندید.

  1. بررسی شوینده و ماشین لباس شویی

در مورد شستشو با ماشین لباسشویی، قطعا بهترین گزینه برای استفاده از آنها ، ماشین های لباسشویی تخصصی و دارای برنامه برای لباسهای حساس و مخصوصا کاپشن ها میباشد؛ اما از انجا که این مورد برای همه ی افراد در دسترس نیست بنابراین ما روش هایی را عنوان میکنیم تا با استفاده از لباسشویی های معمولی بتوان این کار را در منزل انجام داد.

شوینده های معمولی که برای سایر لباس ها بکار میروند در این مورد میتوانند به شدت به ساختار این لباس ها آسیب بزنند و برای مثال خاصیت ضد آب بودن آنها را از بین ببرند. باید در انتخاب شوینده ها دقت نمایید چرا که به راحتی یک شوینده ی نادرست میتواند پرزها و حالت خوش فرمی لباس را تخریب کند و شل و وارفته به نظر بیاید.

در مورد خود ماشین لباس شویی هم محرک مرکزی آن می تواند به ژاکت شما آسیب برساند. مدل های قدیمی تر ماشین های لباس شویی که در ایران موسوم به کهنه شویی هستند و درب رو به بالا دارند، میتوانند برای بافت این لباس ها نامناسب باشند. بنابراین توصیه میشود که حدالامکان از ماشین های لباس شویی با درب رو به جلو برای شستن این لباس ها استفاده شود.

  1. شستشوی محل قرارگیری مواد شوینده

یکی از مهمترین نکته ها در شستشوی این لباس ها اینست که از نبود بقایای سایر شوینده ها در لباس شویی خود اطمینان حاصل نماییم. حتما قبل از شروع به شستن این لباس ها محفظه ی مواد شوینده ی ماشین لباس شویی را بیرون آورده و آن را با دقت تمیز نمایید. نرم کننده ها و برخی از فاب های مورد استفاده برای کاربردهای روزانه بشدت بافت های ژاکت ها را سست میکنند و بنابراین باید مواد صحیح و به جا برای آنها در نظر بگیرید. یک اقدام جالب برای اطمینان حاصل کردناز تمیز بودن کامل لباسشویی تان اینست که آنرا یک دور روشن کنید تا بدون لباس و مواد شوینده و با آب داغ کار کند تا کاملا داخل آن تمیز بشود.

  1. تنظیمات چرخش و دمای ماشین لباسشویی

دمای شستشوی دستگاه را روی سرد و پایین ترین درجه بندی قرار دهید. به دلایلی که در بالا ذکر شد و باز هم اشاره به آسیب پذیری این لباس ها، سعی کنید آنها را با دور کند ماشین لباسشویی بشویید.

  1. ریختن شوینده‌ی مخصوص در محفظه‌ی شوینده

مقدار مناسبی از مواد شوینده را در محفظه ی ماشین لباسشویی خود بریزید و بسته به نوع محلولی که استفاده میکنید ( معمولا بر روی جعبه های این مواد نحوه ی استفاده و مقدار را با جزئیات بیشتری ذکر خواهند کرد)، مقداری از آن را داخل محفظه بریزید. ماشین را در حالت آبکشی آرام قرار دهید تا مطمئن شوید که بقایای مواد شوینده بر لباس باقی نمانده باشد.

  1. خشک کردن کاپشن

یک ژاکت یا کاپشن با چنین مشخصاتی نباید به هیچ وجه در مقابل آفتاب و هوای آزاد خشک بشود. نه تنها خشک شدن با هوا میتواند برای پرزها و بافت اصلی کاپشن مضر باشد، بلکه قرار دادن آن به حالت عادی هم باعث بو گرفتن آن میشود. چنین ژاکتی باید در معرض دمای میلایم، روی یک محل کمی گرم قرار بگیرند ،عموما خشک کن ها با درجه کم، تا به آرامی فرآیند خشک شدن را طی کنند و در عین حال به خاطر گرمای ملایم محل مورد نظر، هیچگاه بو نمیگیرند. تعدادی توپ تنیس در داخل خشک کن قرار دهید تا از برخورد مستقیم لباس با دیواره ی خشک کن جلوگیری بشود. بعد از انجام این مراحل، مطمئن شوید که ژاکت شما کاملا خشک شده است و مجددا با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

 

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

17 − پنج =