بهترین مقاصد گردشگری برای دره نوردی

0
3020

دره‌ی آگاوا (Agawa)، کانادا

دره آگاوا

این دره اگرچه بیشتر به خاطر تورهای سفر با قطار در مسیرهای خوش‌منظره و زیبایش شهرت دارد، ولی مکان بسیار مناسبی برای دره‌نوردی هم هست. برای دسترسی به این منطقه حتما باید پیاده‌روی کنید پس منتظر تماشای مناظر زیبایی از طبیعت بکر و جنگل‌های زیبا باشید. فصل پاییز بهترین زمان برای این تجربه‌ی متفاوت است چرا که در این فصل جنگل‌ها و مناظر اطراف، میزبان زیباترین رنگ‌های پاییزی هستند. در فصل زمستان هم این منطقه، مکانی ایده‌آل برای یخ‌نوردی است. در این دره، دیواره‌های گرانیتی مرتفعی وجود دارند که فقط یخ‌نوردان باتجربه از پس آنها بر می‌آیند.

آبشار Kawasan، فیلیپین

فیلیپین

پارک ملی Kawasan Badian در فیلیپین به خاطر آبشارهای زیبایش مشهور است. رود Matutinao که در دره‌های عمیق این ناحیه جریان دارد به جنگلی منتهی می‌شود. این منطقه مکان بسیار مناسبی برای آشنایی تازه‌کاران با ورزش دره‌نوردی است. چرا که بیشتر تورهای همراه با راهنما در این منطقه نیازی به فرود با طناب و تجهیزات کوهنوردی ندارد. این مسیر هیجان‌انگیز شامل پرش در آبگیرها و شنا در تنداب‌ها است. اما اگر مسیر مشهور را به طور معکوس دنبال کنید، برایتان سخت‌تر و چالش‌برانگیزتر می‌شود و نیازمند مهارت‌های خاص است. اگر به دنبال مسیر سخت‌تری هستید، آبشارهای مونتانزا (Montaneza) و تیسون (Tison) مقصدهای مناسبی هستند.

دره‌ی تارا (Tara)، مونته‌نگرو

دره تارا

دره‌ی رود تارا ۸۲ کیلومتر طول دارد و بیشترین عمق آن به ۱۳۱۰ متر می‌رسد. این دره بخشی از پارک ملی Durmitor و میراث جهانی یونسکو است. برای عبور از این دره به مهارت‌هایی مانند شناکردن، پرش از آبشار و فرود با طناب نیاز دارد. اگر در دره‌نوردی تجربه دارید، فاصله‌ی ۳/۵ کیلومتری بین Durmitor و Vojnik بهترین مکان برای انجام این فعالیت ورزشی است. رودگردی در رود تارا نیز یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب گردشگران در این دره است. در این محدوده انتخاب‌های زیادی برای انجام فعالیت‌های تفریحی پیش روی شما است؛ ماهیگیری، شکار، اسب‌سواری، صخره‌نوردی و زیپ‌لاین.  بسیاری از گردشگران در سفر به این منطقه، شب را همین‌جا به صبح می‌رسانند. در بخش‌‌هایی از دره امکان اقامت و چادرزدن نیز وجود دارد.

آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon)، آریزونا

آنتلوپ کنیون

این دره‌ی شگفت‌انگیز در جنوب غربی آمریکا در ایالت آریزونا واقع شده و بخشی از زمین‌های متعلق به قبیله‌ی سرخ‌پوست ناواهو است. این منطقه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت، عکاسان و دوستداران دره‌نوردی است اما دسترسی به این مناطق تنها به تعدادی تور همراه با راهنما و مجوز، محدود می‌شود. بخش‌های بالایی دره (Upper Canyon) بیشتر در دسترس هستند و به سادگی با پیاده‌روی امکان دسترسی به آنها وجود دارد. دره‌ی پایین (Lower Canyon)، طولانی‌تر و عمیق‌تر است و به مهارت‌های فنی بیشتری نیاز دارد. اما در مجموع دره‌نوردی در این قسمت راحت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید و به مهارت‌های فنی در فرود و صعود با طناب و شنا نیاز ندارد.

آتشفشان آرنال (Arenal)، کاستاریکا

آتشفشان آرنال

این آتشفشان که در شمال غربی کاستاریکا قرار دارد بهترین مکان برای تجربه‌ی دره‌نوردی است. پارک ملی آتشفشان آرنال، ۱۲ هزار هکتار مساحت دارد و آرنال یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های این منطقه است. زمانی که با هدف دره‌نوردی به کاستاریکا سفر می‌کنید انتظار داشته باشید که در جریان این فعالیت پرهیجان، شگفت‌انگیزترین و زیباترین آبشارها و جنگل‌های سرسبز را ببینید. یکی از تورهای ویژه‌ی این ناحیه، تور گشت نیم‌ساعته در جنگل‌های بارانی است که به داشتن جمعیت زیادی از میمون‌ها، تنبل و طوطی مشهور است. زمانی که شما این فعالیت تفریحی ماجراجویانه را در قالب یک تور ثبت نام می‌کنید، با کمک راهنمای تور، یاد می‌گیرید که چطور به کمک طناب‌های مخصوص از آبشار فرود بیایید و وارد دره شوید. شرکت‌های متعددی در این ناحیه هستند که چنین تورهایی را به گردشگران ارائه می‌کنند. این فعالیت از نظر فیزیکی تقریبا متعادل است و هرکسی با کمی آمادگی بدنی می‌تواند آن را انجام دهد؛ حتی کودکان و مسافرانی که آموزش ندیده‌اند.

 دره‌ی Jalbire، نپال مرکزی

نپال

در نپال، مقاصد گردشگری بی‌نظیری برای دره‌نوردی وجود دارد و این دره نیز یکی از آنها است. این دره در کنار رود تریسولی (Trisuli) بین دهکده‌های پانچ (Panch) و سیمالتال (Simaltal) در نپال مرکزی واقع شده است. خودتان را برای فرود و لغزش در این دره که آب‌و‌هوای آن معمولا مرطوب است، آماده کنید. در این منطقه آبشارهای متعددی تا ارتفاع ۱۰۰ متر، آبگیرهای زیبا و فرم‌های صخره‌ای شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از مناطق نپال که برای دره‌نوردی ایده‌آل است، منطقه‌ی کاتماندو (Kathmandu) است که با تصویر قله‌ی اورست در دوردست، رودهای چشم‌نواز، دره‌ها و تنگه‌های دیدنی، یکی از مقاصدی است که نباید از دست بدهید.

دره‌ی رود بلاید (Blyde) و تنگه‌ی رود نوی (Nuy)، آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

دره‌نوردی در این مناطق نیازمند مهارت‌‌هایی چون استفاده از طناب برای فرود و صعود است. مسیرهای پیاده‌روی متعددی نیز وجود دارند که از کوه، بالا می‌روند و به چشم‌انداز زیبایی از دره منتهی می‌شوند. اگر دنبال یک ماجراجویی حسابی در این منطقه هستید، از مسیر Gecko استفاده کنید. مهارت‌هایی که نیاز دارید شامل شنا، رودگردی، پرش و… است. یکی دیگر از مکان‌‌های مناسب برای دره‌نوردی در آفریقای جنوبی، منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی Hottentots Holland، پارک ملی گاردن روت (Garden Route) و منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی خصوصی ماتروسبرگ (Matroosberg) است.

کاپر کنیون (Copper Canyon)، مکزیک

کاپر کنیون

یکی دیگر از مقاصد پرهیجان برای دره‌نوردی، دره‌ی کاپر در جنوب غربی مکزیک است. این منطقه بزرگ‌ترین مجموعه‌ی دره‌ای در آمریکای شمالی است و زمین‌های ناهموار آن برای ماجراجویان از معمولی گرفته تا باتجربه مناسب است. دره‌های متعددی در این ناحیه وجود دارند که چشم‌اندازهای نفس‌گیر و مسیرهای چالش‌برانگیزی را پیش روی دره‌نوردان قرار می‌دهند. تورهای متعددی در این ناحیه به گردشگران عرضه می‌شوند که برخی از آنها چندین روز طول می‌کشند. در این دره‌ها می‌توانید دوری از زندگی شهری را تجربه کنید و از تماشای طبیعت بکر لذت ببرید.

کوه‌های آبی یا بلو ماونتینز (Blue Mountains)، شرق استرالیا

بلو ماونتینز

کوه‌های آبی استرالیا مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به دره‌نوردی ماجراجویانه است. دست کم ۴۰۰ دره در این ناحیه وجود دارد. در میان این دره‌ها، گرند کنیون (Grand Canyon) برای مبتدی‌ها و Empress Falls برای دره‌نوردان باتجربه مناسب هستند. در این منطقه امکان انجام فعالیت‌های متعدد ورزشی در فضای باز برای گردشگران فراهم شده است؛ فعالیت‌هایی مانند صخره‌نوردی، صعود و فرود با طناب، رودگردی و غارنوردی.  هم مبتدیان و هم باتجربه‌ها می‌توانند در این منطقه دره‌ای را پیدا کنند که با سطح مهارت‌ها و توانایی‌های بدنی‌شان هماهنگ باشد. آبشارهای این منطقه نیز بسیار دیدنی و زیبا هستند.

دریاچه‌ی گاردا (Garda)، ایتالیا

دریاچه گاردا

دریاچه‌ی گاردا بزرگترین دریاچه در ایتالیا و یک مقصد گردشگری محبوب است. شرکت‌های محلی ارائه‌دهنده‌ی تور در این منطقه تورهایی برای خانواده‌ها با بچه‌های بزرگ‌تر از ۸ سال، در نظر گرفته‌اند که شامل گشت‌وگذار در دره‌ها، پایین آمدن از آبشار و بازدید از جریان‌ها و رودهای کوهستانی است. مسیرهای زیادی برای مبتدیان در این قسمت وجود دارد که نیازمند پرش و کمی آمادگی بدنی است که البته حضور در این قسمت‌ها اختیاری است. مسیرهای سخت‌تری نیز برای باتجربه‌ترها در میان دیواره‌های صخره‌ای بزرگ و آبشارهای بلند وجود دارد که نیازمند مهارت‌های فنی و دست و پنجه نرم کردن با موانع گوناگون است. به عنوان مثال مسیری تحت عنوان تورنت آویانا (Torrente Aviana) شامل فرود از یک آبشار ۱۰۰ متری است. یکی دیگر از مناطق ایتالیا که برای دره‌نوردی مناسب است، منطقه‌ی Susa Valley  نام دارد. این منطقه که در شمال ایتالیا واقع شده، یک دره‌ی آلپی دارد که به خاطر آبشارهایش شهرت دارد.

تنگه‌ی تاکاچیکو (Takachiko)، جزیره‌ی کیوشو (Kyushu)، ژاپن

تنگه تاکاچیکو

کوه آسو (Aso) این تنگه را که صخره‌های فرسایش یافته و ستون‌های بازالتی آتشفشانی دارد، تشکیل داده است. آبشار زیبای مانای (Manai) که اوایل تابستان در میان درختان انبوه و سرسبز و در پاییز در میان برگ‌های هزاررنگ خودنمایی می‌کند در این تنگه قرار دارد. اینجا یک مقصد گردشگری محبوب است. یک مسیر پیاده‌روی دارد که به رود Gokase مشرف است و قایق‌هایی برای کرایه نیز در آن وجود دارد. البته این منطقه برای دره‌نوردی نیز مناسب است. راهنمایان تور مجرب، شما را در این سفر پرهیجان همراهی می‌کنند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

دوازده − 2 =