تفاوت کارگاههای دره نوردی و سنگنوردی

0
6042
کارگاه دره نوردی کوه پلاس

در میان سنگنوردان و دره نوردان همیشه اختلاف بر روی ایجاد کارگاهها مطمئن وجود دارد به صورتی که اکثر سنگنوردان وقتی قدم به دره های می گذارند و از کارگاههای دره نوردی که توسط متخصصین این رشته ایجاد شده است استفاده می کنند، از آن بعنوان یک کارگاه نامطمئن یاد کرده و با توجه به آموزه های خود در سنگنوردی این نوع کارگاهها را رد می کنند. در این مبحث توضیح بسیار ساده ای از این اختلاف داده می شود تا عزیزان دره نورد و سنگنوردی در هر رشته با توجه به نوع کاربری، کارگاه های مخصوص خود را ایجاد کنند.

سایت آموزشی کوه پلاس سعی بر آن دارد که تخصصی ترین آموزشها را به زبان ساده برای شما بیان کند.

اختلاف نظر در بین سنگنوردان و دره نوردان بر روی کارگاه

دیده شده که گاها کارآموزان (در واقع عزیزانی که در سنگنوردی تجربه کافی دارند) در کلاسهای دره نوردی عموما بعد از گذراندن مبحث کارگاهها شروع به انتقاد می کنند که چرا ساده ترین اصول کارگاهها در دره نوردی رعایت نمی شود و این مسئله با توجه به آموزه های آنها در سنگنوردی ارائه می شود، هر چند که در هر دو نوع کارگاه از اصل ۲۳۰۰ کیلوگرم پیروی می کنند.

باید گفت که کارگاههای سنگنوردی باید در مقابل شوکهای ناگهانی و متوالی مقاومت بالایی داشته باشند و میزان نیروی وارده بر این نوع کارگاهها بسیار بیشتر از کارگاههای دره نوردی است.
در نظر داشته باشیم که در کارگاههای سنگنوردی معمولا پاندولی های سنگین را در سالیان متوالی تحمل می کنند و در واقع این نوع کارگاه برای این سطح از سقوط ها کاملا قابل اطمینان هستند.
ولی کارگاههای دره نوردی تنها برای فرود طراحی شده اند.

تفاوت بین کارگاهها:

کارگاه های سنگنوردی :

کارگاه سنگنوردی کوه پلاس
سنگنوردان بالای کارگاه شان کار میکنند (یعنی در حالت فاکتور سقوط) و زمانی که پاندول میشوند نیروی ضربه ای قابل توجهی را تولید می کنند.
سنگنوردان روی طناب های دینامیک پاندول می شوند تا انرژی به خوبی جذب شده و میزان نیروی وارد به کارگاه و افراد متصل به کارگاه کم شود.
سنگنوردان از حمایت های فعال و پویا (دینامیک) استفاده می کنند تا به جذب انرژی ضربه کمک کند.
سنگنوردان از تجهیزات کاملا مهندسی شده و گران قیمت استفاده می کنند.

کارگاه های دره نوردی :

کارگاه دره نوردی کوه پلاس دره نوردان در زیر کارگاه کار میکنند (در حالت فاکتور سقوط صفر و نهایتا فاکتور یک) که نیاز به جذب انرژی را کاهش می دهد.
طناب های دره نوردی کشتسانی کمتری نسبت به طناب های رشته ورزشی سنگنوردی دارد.
این طناب ها مقدار بیشتری از نیروی حاصل از جهش طناب، هنگامی که فرد، فرود می رود، به کارگاه باز می گرداند.
ساخت کارگاه های دره نیازمند نگرش خلاقانه می باشد تا از آنچه در موقعیت زمان حال در دست است، استفاده کند. ابزار های دره نوردی ورای ابزار های اصلی مانند نوارتسمه ها،، استاپرها،، میخ ها و دیگر ابزار های عملی،، مانند بولت ها می باشند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

نوزده − 16 =