چهارمین سمپوزیوم غارنوردی و غارشناسی

0
2153

چهارمین سمپوزیوم غارنوردی و غار شناسی
خاورمیانه از تاریخ ۷ لغایت ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ در دانشگاه آکدنیز کشور ترکیه با حضور غارشناسان و غارنوردان از کشورهای لبنان، ترکیه، ایران، فرانسه، اکراین، کرواسی،… برگزار می گردد.
باعث افتخار است که اعلام کنیم از استان خراسان رضوی و باشگاه تخصصی کاوشگران آقایان وحید اشرفی و بهزاد مهرابی در این اکسپدیشن ارزشمند شرکت میکنند.
این همایش علمی هر پنج سال یکبار به میزبانی یکی از کشور های خاورمیانه برگزار می‌شود و میزبان سه دوره قبلی آن کشور لبنان بوده است.
در بخش عملی و سه روز ابتدایی این سمپوزیوم تعداد شش غار افقی و عمودی پیمایش خواهد شد که میتوان به چاه غار بوکاکالان اشاره کرد که دارای یک تک چاه به عمق ۳۰۵ متر و دومین چاه عمیق کشور ترکیه است.

در بخش علمی و چهار روز پایانی برنامه نیز کارگاه های آموزشی و مقالات مختلف در زمینه های کاوش های جدید غارنوردی، تکنیک های امداد غار، باستان شناسی، آب شناسی، زمین شناسی، زیست شناسی، گردشگری، حفاظت و نگهداری غار ارائه خواهد شد.
همچنین نمایشگاه و مسابقات فیلم و عکس غار نیز در حاشیه این سمپوزیوم برگزار می‌شود.

هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی مشهد مفتخر به وجود باشگاه های فعال و کوشا در عرصه های مختلف ورزشی و زیست محیطی بوده و ضمن تبریک به باشگاه خوب کاوشگران، آرزوی موفقیت برای این عزیزان دارد.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

چهار × یک =