پاکسازی دره زیبای ارتکند

0
3241
پاکسازی ارتکند کوه پلاس

گزارش برنامه پاکسازی آبشار ارتکند
جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶
برنامه طبیعت گردی ارتکند در تاریخ جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ در منطقه کلات برگزار شد. با توجه به کوتاه بودن مسیر و داشتن فرصت کافی، جناب آقای قدرتی مسئول محترم برنامه به همراه اینجانب و با توجه به وجود زباله های فراوان در منطقه تصمیم به پاکسازی گرفتیم. دوستان عزیز که در برنامه شرکت داشتند، به بهترین نحو به کمک آمدند و اگرچه یک برنامه تفریحی بود و زمانی برای استراحت آنها، بسیار فعالانه در برنامه پاکسازی شرکت کردند. بدین منظور کیسه های زباله و دستکش در اختیار دوستان قرار داده شد. گروهی از دوستان به پاکسازی زباله های موجود در مناطق مختلف پرداختند. در نزدیکی آبشار نیز یک باکس فلزی قرار داشت که از آن به عنوان سطل زباله استفاده میشد و متاسفانه اطراف آن سرشار از زباله بود و گندابیکه از زیر آن خارج میشد و منظره ای بسیار زشت ایجاد کرده بود. گروه دوم به همراه جناب آقای قدرتی زباله های موجود در باکس فلزی را به کیسه های زباله منتقل کردند. باقیمانده زباله های موجود که شامل پوست میوه بود به همراه باکس فلزی، به گوشه ای منتقل شد و درون آن خاکریزی شد و مجدد دوباره مورد استفاده قرار نگیرد.
قسمت مسطحی که محل استقرار باکس زباله بود و سرشار از گنداب بود توسط دوستان شستشو داده شد و کاملا تمیز گردید.
و تمامی کیسه ها به سمت ابتدای مسیر و قرارگاه انتقال داده شد تا توسط مسئولان مربوطه جمع آوری گردد.
نکته قابل توجه عکس العمل مردم بود. با توجه به وجود انبوه جمعیت در این منطقه گردشگری، بسیاری از افراد از عمل دوستان قدردانی می کردند و عده ای از افراد هم با دریافت کیسه و دستکش به جمع آوری زباله در مسیر حرکت خود اقدام کردند. گاهی هم با مردم گفتگویی صورت میگرفت و بر همراه داشتن یک کیسه زباله و بازگرداندن زباله ها به شهر یا مرکز روستا بسیار تاکیید میشد.
به امید اینکه چنین برنامه هایی در آگاه کردن ذهن افراد به رعایت بهداشت در طبیعت موثر باشد.
در پایان از زحمتهای فراوان آقایان وحید عابدپور، دامون روزبه و نیما شعاع تشکر میکنم که جانانه در پاکسازی قسمت باکس فعالیت داشتند…….

با احترام
زهرا علیشاهی
مسئول کارگروه محیط زیست باشگاه کوهنوردی احد

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

13 + 19 =