تاریخچه شرکت سِبِ cebe

0
3548
تاریخجه شرکت سبه فرانسه کوه پلاس

سب (Cebe): فرانسوی پروفشنال

شرکت فرانسوی سب ، یک شرکت بین المللی است که در کوه‌های ژورا در شمال رشته کوه آلپ واقع شده است. این شرکت در سال ۱۸۹۲ تأسیس شده و در زمینه‌ی ساخت عینک‌های ورزشی و مد روز جهان پیشتاز است. شرکت مزبور در حال حاضر، مجموعه‌ی کاملی از عینک‌های آفتابی، فریم‌های طبی، عینک اسکی، دستکش، کلاه ایمنی و ساعت را تولید کرده و نیازهای مشکل پسندترین مصرف کنندگان را نیز برآورده می‌سازد.

اولین شهرت سب به زمانی برمی‌گردد که بارون بنز (Baron Benz)، بنیان گذار کارخانجات اتومبیل سازی مرسدس بنز، از این شرکت تقاضا کرد برای او و سگش عینک‌های محافظی بسازند تا بتواند در اتومبیل اسپورت خود از آن استفاده نماید. این اتفاق پیش از ابداع شیشه‌ی جلوی اتومبیل روی داد!

این ماجرا به تولید نخستین عینک ورزشی سب منجر شد. برخی مدل‌های رایج امروزی نیز از همین نسخه‌ی اولیه الهام گرفته‌اند.

از آن زمان به بعد، نخستین خلبان‌ها و پس از آن، اولین محققین، کوهنوردان، و اسکی بازها برای حفظ ایمنی چشم‌ها در خلال انجام کار به سب روی آورده‌اند. آن‌ها به این نکته واقف هستند که عینک‌های سب از بهترین فناوری روز بهره گرفته و بالاترین کیفیت لنز، انعطاف پذیری و راحتی را به همراه دارند.

در میان نخستین و شناخته شده‌ترین یخ‌نوردان و صخره‌نوردان جهان می‌توان والتر چینل (Walter Cecchinel) را نام برد که با دپارتمان مطالعاتی سب همکاری می‌کرد تا بتوانند عینک‌های آفتابی بسیار با کیفیتی را برای کوهنوردان طراحی نمایند. حاصل این همکاری، گروه عینک‌های چینل (Cecchinel) این نام تجاری معروف است.

از دهه‌ی ۵۰ میلادی به بعد، شرکت سب توانسته همراه اسکی بازانی چون اینگمار استنمارک (Ingemar Stenmark) مدال‌های بی‌شماری را کسب نماید. امروزه، این شرکت متعهد شده که در سرگرمی‌ها و فعالیت‌های فضای باز نیز مشارکت داشته و ساخت عینک‌های مناسب ورزش‌های تابستانی از قبیل، والیبال ساحلی، اسکیت، و ورزش‌های سه گانه را نیز بر عهده داشته باشد.

در طول سال‌های اخیر، شرکت سب برای تکمیل مجموعه‌ی خط تولید خود ساخت فریم‌های طبی، عینک‌های ایمنی ورزشکاران، و ساعت را نیز آغاز کرده است. اکنون، لوازم جانبی سب جزو ملزوماتی هستند که آسایش و کیفیت را با خود به همراه دارند.

در حال حاضر، محصولات این شرکت در بیش از ۶۰ کشور جهان توزیع شده و به فروش می‌رسند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

پنج + پنج =