بهترین کفشهای سنگنوردی مردانه و زنانه در سال ٢٠١٧

0
10637
بهترین کفش سنگنوردی کوه پلاس

بهترین کفشهای سنگنوردی مردانه و زنانه در سال ٢٠١٧

خریدن کفشهای سنگنوردی جدید، یک فرآیند بسیار مشکل میباشد.
قیمتها بالا میباشند، گزینه های بسیار متفاوتی برای انتخاب وجود دارند و ممکن است شما نگران این باشید که چه سایزی را انتخاب کنید. من احساس شما را درک میکنم. شما مایل نیستید که سردرگم شوید و کفش نامناسبی را انتخاب کنید. برای افرادی مانند شما، دور هم گرد آمده ایم و این راهنمای انتخاب بهترین کفش سنگنوردی را اکنون در دسترستان قرار دادیم.
این راهنما، شامل گزینه هایی بسیار عالی برای مردان و هم برای زنان در یک طبقه بندی از کفشهای سنگنوردی با تنوع گوناگون میباشد.

 

 

۱٫ بهترین کفش برای صعود های اسپرت، کفش سنگنوردی لسپورتیوا مدل جنیوس Genius lasportiva

 

یک کفش سنگنوردی بسیار عالی باید در طراحی و نیز عملکرد صعود بر روی دیواره های شیب دار ، استثنایی باشد.در نتیجه تنوع مسیرهایی که احتمالا دوست دارید صعود کنید نیز بیشتر خواهد شد. این کفش همچنین باید در تمامی ابعاد و هسته اصلی کاریِ خود بطور قابل توجهی یک کفش قوی باشد.
کفش جنیوس لسپورتیوا اوایل امسال٢٠١٧ به بازار آمد که تمامی معیارهای مورد نظر را بطور کامل دارا میباشد. این کفش یکی از بهترین کفشهای سنگنوردی برای صعودهای اسپرت و بولدرینگ میباشد.
اما تا زمانی که از آن در صعودهای اسپرت استفاده میشود ، گمان میرود که در این رقابت بطور برجسته ای در بالای جدول در حال درخشیدن است.
این کفش تقریبا به خوبی بر روی هر سطح و زاویه ای به طور عالی عمل میکند و به کوچکترین گیره های پا میچسبد.به همین دلیل امروزه ما آن را به عنوان بهترین کفش سنگنوردی موجود انتخاب کردیم. این کفش قیمت گرانی دارد که در هر صورت ممکن است تنها اشکال آن باشد.

Lasportiva Genius

* کفش مناسب برای بانوان:
کفش سنگنوردی لسپورتیوا مدل میورا Miura (زنانه)

هنوز هیچ گونه نسخه ای از کفش جنیوس ، مخصوص بانوان ساخته نشده ، بنابراین برای بانوان سنگنورد به دنبال یک کفش عالی جهت صعودهای اسپرت هستیم. از اینرو پیشنهاد ما کفش سنگنوردی لسپورتیوا مدل میورا ( زنانه) میباشد.

Lasportiva MIURA WOMEN’S

کفش سنگنوردی کوه پلاس

۲٫ بهترین کفش بولدرینگ، کفش سنگنوردی لسپورتیوا مدل سولوشن Solution lasportiva

 

سطح بالاترین و بهترین ، در رده بندی کفشهای بولدرینگ را بطور قطع به پا دارید اگر مدل آنن سولوشن لسپورتیوا است.
کفشی که برای این شیوه از صعود طراحی شده است باید کفی های رو به پایین داشته باشد تا به شما اجازه دهد که از پاهای خود مانند چنگال جهت قلاب شدن در گیره های برآمده بولدر استفاده کنید.
این کفشها از لبه گیری بسیار خوب ، پنجه گذاری (پنجه قلاب عالی) و پاشنه گذاری فوق العاده ای برخوردار میباشند.
برای حل مسائل از راه حل، (Solution) ، سولوشن ،استفاده کنید….
کفش سولوشن از شرکت لسپورتیوا احتمالا یکی از رایج ترین کفشهای سنگنوردی در سالنهای سنگنوردی شهر شما میباشد. به هر صورت در شهر من هم یکی از رایجترین و پر استفاده ترین کفشها است.
این امر تنها محدود به ورزشگاهها نیست، بهترین بولدرکارها ، همچون دانیل وودز (Daniel Woods) و پُل رابینسون ( Paul Robinson) و نیل هوکاتایوال (Nalle Hukkataival) ،همگی سولوشن میپوشند و بطور مرتب بر روی مسیرهایی با درجه سختی V14 و V15 کار میکنند.
آنها همگی از این مدل کفش استفاده میکندد چرا که هر معیار و ویژگی در مورد این کفش ، از تسمه های وِلکرو (Velcro) آن گرفته تا توانایی قلاب کردن پنجه آن برای بولدرهای سطح بالا طراحی شده است. ( ولکرو Velcro ، نام بازرگانی پارچه نایلونی به هم چسب ، که به جای زیپ یا چفت یا دکمه به کار میرود).

Lasportiva solution

کفش سنگنوردی سولوشن کوه پلاس

* کفش مناسب برای بانوان:
کفش سنگنوردی لسپورتیوا مدل سولوشن (Solution) خوشبختانه نسخه مخصوص بانوان نیز وجود دارد. از طرفی تفاوت در طرح و رنگ این کفشها مشخص است ، همچنین مدل زنانه باریک تر بوده و حجم کمتری به نسبت نسخه طراحی شده مردان دارد.

 

کفش سنگنوردی سولوشن کوه پلاس

Lasportiva solution woman’s

۳٫ بهترین کفش سنگنوردی برای مبتدیان، کفش سنگنوردی Evolv Defy

 

کفشهایی که برای صعود مبتدیان طراحی شده نیازی ندارند که قادر به صعود مسیرهای سخت باشند. اگر مبتدی هستید بهتر است یک کفش ارزان قیمت ، راحت و قابل اعتماد داشته باشید.بهترین کفش سنگنوردی مخصوص مبتدیان، کفشی است که برای شما هزینه زیادی نداشته باشد و به شما کمک کند که در صعود پاهای خود را پیدا کنید.کفش سنگنوردی مدل Defy از شرکت Evolve تمامی آن شرایط را دارا میباشد. این کفش یکی از ارزانترین کفشهای سنگنوردی موجود در بازار میباشد.
این کفش دوام بسیار خوبی دارد ( کفشهای من هنوز پس از سالها استفاده مکرر در شرایط بسیار خوبی هستند).
این کفس در زمان پوشیدن و صعود ، فشار و آسیب وارد نمیکنند.

Evolv Defy

* کفش مناسب برای بانوان:
مدل Electra از شرکت Evolve

کفش سنگنوردی اِلِکتِرا از شرکت Evolve ، نسخه مخصوص بانوان از مدل Defy میباشد.
قیمت آن کمی مانند قیمت مدل Defy است. و دارای همان مزیت های مشابه میباشد. این کفش یکی از
بهترین کفشهای سنگنوردی طراحی شده برای بانوان سنگنورد مبتدی میباشد.

کفش سنگنوردی کوه پلاس

EVOLV ELEKTRA

۴٫ بهترین کفش سنگنوردی برای پاهای پهن مدل Shaman از شرکت Evolve

 

برخی از معروف ترین برندهای کفش سنگنوردی همچون لسپورتیوا بطور کامل و متناسب برای افرادی با پاهای پهن تر مناسب نیستند. در نتیجه صعود کنندگانی با پاهای پهن ممکن است فکر کنند که هیچ انتخاب دیگری ندارند و برای چپاندن پاهای خود در یک کفش باریک مجبور باشند با مدلهای موجود کنار بیایند.
این اصلا مشکل بزرگی نیست، در واقع برخی از کفشهای سنگنوردی برای سنگنوردانی با پاهای پهن طراحی شده اند.
کفش سنگنوردی شامان(Shaman) از شرکت Evolve ، یک کفش عالی است که بر روی پای افرادی با پهنای نرمال تا افرادی با پاهای پهن به خوبی مینشیند و متناسب است.
این کفش توسط سنگنورد بزرگ، کریس شارما طراحی شده است و اکنون سنگنوردان معروفی چون کای لایتنر(Kai lightner) ، برخی از سخت ترین مسیرهایشان را با استفاده از این کفش صعود کرده اند.
کفش شامان Shaman، دارای استقامت و جنگندگی مناسب میباشد اما علی رغم این خاصیت هنوز به طرز شگفت انگیزی کفش بسیار راحتی میباشد.
لبه گیری و پنجه گذاری آن بسیار عالی است و به راحتی میتوان بر روی دیواره های شیب دار از آن استفاده کرد.

 

مدل شامان ال وی Shaman LV از شرکت Evolve کوه پلاس

Evolv Shaman

*کفش مناسب برای بانوان:
مدل شامان ال وی Shaman LV از شرکت Evolve

این مدل نسخه طراحی شده برای بانوان میباشد. مدل LV دارای حجم کمی میباشد.
اصطلاح LV ، مخفف اصطلاحی است که توسط برخی از شرکتها برای نشان دادن نسخه های زنانه کفشهای سنگنوردی مورد استفاده قرار میگیرد.
چرا که خانمها تمایل دارند که کفشهایشان حجم کمتری به نسبت کفشهای مردانه داشته باشند.( برای مثال؛ باریکتر بوده، پاشنه های کوچکتر داشته باشد و در نهایت قوس بیشتری داسته باشد).

مدل شامان ال وی Shaman LV از شرکت Evolve کوه پلاس

Evolv Shaman LV

 

۵٫ بهترین کفش سنگنوردی متوسط مدل میورا Miura Lasportiva از شرکت لسپورتیوا

 

سنگنوردان با درجه متوسط ، با خرید کفشهایی که یک مقدار سخت و حرفه ای میباشند و راحتی متناسبی داشته و دارای عملکرد متوسط تا بالایی میباشند، مرتکب اشتباه نمیشوند،چرا که این ترکیب به آنان کمک میکند که درجه های سخت تری را صعود کنند، در ضمن به شما کمک خواهد کرد که پای خود را با کفشهای سنگنوردی حرفه ای با عملکرد بالا، تناسب ببخشید.
میورا Miura همان ترکیبی است که در یک کفش سنگنوردی کلاسیک نهفته شده. این کفش برای بیش از ١٠ سال ، پر فروش ترین کفش بوده و به خاطر پر طرفدار بودن و عملکرد مناسب آن ، توصیه میشود. به خصوص لبه گیری و پاشنه بسیار عالی آن با کفشهای مخصوص مبتدیان مقایسه میشود. همچنین خاصیت ارتجاعی و فرو رفتن آن در شکافهای کوچک و طبیعت تهاجمی آن، این کفش را به یک مدل راحت برای طبیعت مبدل کرده.
با وجود این ، کفش میورا را به سنگنوردان درجه متوسط پیشنهاد میکنیم . میورا میتواند این خصلتِ بهترین کفش سنگنوردی بودن را حفظ نماید.
سنگنوردان معروفی همچون آدام اوندرا و آلکس هانولد از این مدل کفش برای صعودهای خود استفاده میکنند، چرا که یک کفش سخت و مقاوم میباشد.
گمان نکنید که با کفش میورا Miura عقب میمانید.

Miura Lasportiva کوه پلاس

La Sportiva Miura

*کفس مناسب برای بانوان:
مدل Miura زنانه از شرکت Lasportiva

میورا یکی از محدود کفشهایی است که دارای نسخه زنانه میباشد. خارج از این انتخابهای محدود، میورای زنانه نه تنها به عنوان یکی از بهترین کفشها برای سنگنوردان متوسط خانم میباشد، بلکه یکی از بهترین کفشهای سنگنوردی است که امروزه برای بانوان طراحی شده.

کفش سنگنوردیMiura Lasportiva کوه پلاس

Lasportiva MIURA WOMEN’S

 

۶٫ بهترین کفش سنگنوردی طبیعی(دیواره) کفش TC Pro از شرکت Lasportiva

کفش دیواره بطور بحث انگیزی در جایگاه سخت ترین کفشهای سنگنوردی قرار دارد. بهترین کفشهای دیواره به پنجه شما اجازه میدهد که چنان پهن شود تا بتوانید پای خود را در باریک ترین شکاف صخره ها وارد کنید.این کفش دارای لاستیک محکم و قوی و نیمه ضخیم بوده که میتواند در داخل صخره ها بچرخد و در عین حال از پاهای شما محافظت نماید. در عین حال به طور ترجیح برانگیزی این کفش، بندی میباشد، چرا که نوارهای Velcro ممکن است خراب شوند و یا موجب دردناک شدن پاهایتان گردند.
کفش سنگنوردی که بهترین ترکیبی از تمامی خصوصیات بالا است، مدل TC Pro Lasportiva ، (تی سی پرو از شرکت لسپورتیوا) میباشد.
همچنین این مدل کفش در لبه گیری و رویارویی با چالشهای دیواره های عمودی بسیار شگفت انگیز عمل میکند. شاید بهترین دلیل توصیه توانایی TC Pro ، این حقیقت است که تامی کالدول (Tommy Caldwell) که طراح کفش میباشد، دیواره داون وال (Down Wall ) را با این کفش صعود کرد.

کفش سنگنوردی کوه پلاسLasportiva

La Sportiva TC Pro

*کفش مناسب برای بانوان:

مدل اسکارپا تکنو ایکس (Scarpa TECHNO X) و مدل میورا لسپورتیوای مخصوص بانوان (Miura)

نسخه مخصوص بانوان TC Pro وجود ندارد اما مدل اسکارپا تکنو ایکس مخصوص بانوان و یا مدل زنانه میورا از شرکت لسپورتیوا ، دارای معیارهای مناسب جهت صعودهای طبیعی و دیواره برای بانوان میباشند.

کفش سنگنوردی Scarpa TECHNO X کوه پلاس

SCARPA TECHNO X WOMEN’S

۷٫بهترین کفش سنگنوردی همه کاره مدل کاتانا لِیس ( Katana Lace ) از شرکت لسپورتیوا

 

اگر به دنبال کفشی هستید که بتواند بخوبی تمامی انواع مختلف صعود را انجام دهد ، یک انتخاب مناسب برایتان داریم. مدل کاتانا لِیس از شرکت لسپورتیوا.
لبه گیری و پاشنه گذاری آن به خوبی عمل میکند و در نتیجه این کفش را برای صعود لبه های باریک و دیواره های عمودی بسیار مناسب میسازد. این کفش ، بندی است و دارای لاستیک نیمه ارتجاعی میباشد که برای صعودهای طبیعی کمک کننده است . در نهایت این کفش دارای پنجه نامتقارن و P3 نیمه تخت میباشد.
‏(P3: تکنولوژی است که کفی کفش سنگنوردی را رو به پایین نگه میدارد.) و این خاصیت برای بولدرینگ و صعود دیواره های برآمده و کلاهک ها و طاق ها مناسب و کمک کننده میباشد.
کفش کاتانا لِیس بدون شک ، تنها کفشی است که میتواند در تمامی سناریوهای سنگنوردی ، عملکرد خوبی داشته باشد. این انتخاب ما است ، انتخابی که دارای تمامی ویژگیهای مناسب میباشد.

کفش سنگنوردی کوه پلاس

La Sportiva Katana Lace

*کفش مناسب برای بانوان:
بهترین انتخاب برای بانوان ، کفش میورا Miura مخصوص بانوان از شرکت لسپورتیوا

متاسفانه هیچ گونه نسخه زنانه ای برای کفش کاتانا لِیس (Katana Lace) از شرکت لسپورتیوا ، وجود ندارد.
اما یک مدل و نسخه از کفش کاتانا Katana Lasportiva برای زنان وجود دارد. به هر حال علی رغم مشابه بودن اسم این مدل ها ، خود این کفشها به مانند یکدیگر نیستند.
بار دیگر به جای آن، مدل میورا (Miura) لسپورتیوا را برای بانوان پیشنهاد میدهیم.

 

ترجمه: ساره میرسالاری

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

چهارده − چهار =