معرفی و بررسی ۵ مدل از بهترین هارنس های دنیا

0
4708

معرفی و بررسی ۵ مدل از بهترین هارنس های دنیا

مقاله ای که پیش رو دارید در واقع در تاریخ آگوست سال ٢٠١۵ منتشر شده.

همراه با ٢٠٠ سال تجربه در صعودهای ترکیبی، از ١١ صعود کننده خواسته شد که از ١۴ هارنس مورد نظر برای صعود بر روی مسیرهای اسمیت راک( smith Rock), اورگان( Oregon),  رامنی( Rumny),نیوهامپشایر (New Hampshire),و نیز صخره های بسیار دیگری استفاده نمایند.

این افراد تعداد بیشماری سقوط را ( جهت آزمایش هارنس ها) انجام دادند ،به جهت یافتن بهترین ترکیب از لحاظ اندازه، شکل و ترکیب، دوام ، مقاومت ، راحتی ، آسایش و سهولت در استفاده و قیمت مناسب .

هارنس یکی از ٣ وسیله مهم شما( به علاوه کفش و طناب)، جهت صعود میباشد. بنابر این انتخابی عاقلانه ، هوشمندانه بر اساس اهداف شخصی صعودتان داشته باشید.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از آزمایش ، قادر بودیم تا هماورد میان این هارنسها را تنها به ۵ هارنس مجهز ، محدود کنیم که در صعودها ، از صعود سرطناب تا صعودهای چند روزه دیواره بلند ، ایمنی شما را تامین کرده و موجب آرامش و شادی شما میشود.

بهترین برای صعود دیواره بلند

هارنس صعود بسیار ایمن و فنی متولیوس

یکی از صعود کنندگان در این آزمایش که اهل یوسمیت بود این هارنس را ملقب نمود به با دوام ترین و مقاوم ترین هارنس فنی. وی گفته: این هارنس منحصر بفرد میباشد.

آن را بپوشید ( تن کنید) ، به حال خود رها کنید و تنها فقط بر روی صعود خود تمرکز کنید.

با علم بر اینکه حتی دقیق ترین و با تجربه ترین صعود کنندگان هم مرتکب اشتباه میشوند، متولیوس به عنوان یک ابزار با ایمنی بالا مشخص شده است که دارای ٢ حلقه جلویی حمایت میباشد، که این خاصیت دو تایی بودن این حلقه برای اطمینان از ایمنی کامل میباشد.

قسمت تزیینی حلقه کمربند آن قسمتی از خطوط فنی بسیار ایمن و منحصر بفرد متولیوس میباشد. بدین معنا که همه قسمتهای هارنس  و دوختهای آن به طور کامل محکم و مقاوم میباشند و چنانکه هر گونه بریدگی غیر عمدی در قسمتهای نامناسب هارنس اتفاق بیفتد،منجر به وقوع حادثه نخواهد شد.

صعود کنندگان شرکت کننده در این آزمایش ، کمربند پهن و لایه فومی ٣.٨ اینچی زیر آن را ستایش نمودند.

یکی از صعود کنندگان شرکت کننده در آزمایش چنین بیان نمود که این هارنس مزایای بسیاری دارد از جمله راحتی بسیار برای حمایت های معلق و اینکه میتوان این هارنس را در طول روز به تن داشت بدون هیچ مشکلی و در نهایت قابلیت تنفس در دماهای بالا.

۴ حلقه های بزرگ کناری این هارنس برای حمل راحت ابزار آلات فنی توسط صعود کنندگان ، بخصوص دیواره نوردان طبیعی در ایندیان کریکت و دماغه یوسمیت ، بسیار مناسب است.

حلقه های حمل ابزار این هارنس دارای قطر زیادتری میباشند،و نیز فاصله میان حلقه های پا و حلقه کمر قابل تنظیم بوده

که برای تمامی سایزها آن راقابل استفاده مینماید.

*نتیجه گیری :

بهترین هارنس ساخته شده که بسیار قوی و با دوام است.

برای ماجراجویی دیواره بلند بعدی خود این هارنس را همراه ببرید. هارنسی بسیار فوق العاده برای مسیرهای طولانی و صعود کنندگانی که میخواهند یک هارنس منحصر بفرد را خریداری نمایند.

بهترین تناسب

برازندگی بی عیب و نقص ، هارنس گریوال آپولو

صعود کنندگان در این آزمایش ،سگک های دوقاوی روی حلقه کمری این هارنس را دوست داشتند. آنها میتوانستند بطور یک اندازه و بسیار راحت هر دو سمت هارنس را بطور مناسب اندازه کنند. محکم کردن سگک های دوقلوی کمری طراحی بسیار ساده ای دارند: این تعاریف یکی از صعود کنندگانی بود که پس از صعود بر روی اسمیت راک(smith Rock ) برگشته بود.

سگک ها به هم متصل هستند و به راحتی تنظیم میشوند و به هیچ وجه لیز نمیخورند.به علاوه میدانید که کمترین زمان صرف شده برای تنظیم کمربند ، بسیار با ارزش میباشد. سگک های پلاستیکی که به راحتی آزاد میشوند و به سرعت میتوان آن را از پا در آورد. حلقه های پا ی ویژگی مناسب و یک ترکیب بسیار عالی برای سنگنوردان و همچنین برای طی کردن مسیرهای طولانی میباشد.

در حالیکه هارنس آپولو یکی از سبک ترین ابزار در آزمایش بوده که کمتر از ١١ اونس وزن داشت و دارای کوچکترین حلقه کمری و حلقه های باریک پا است که آن را به طور شگفت انگیزی میتوان راحت پوشید.

جاشوآ تری ( Jashua Tree) ، صعود کننده شرکت کننده در این آزمایش گفت: مسافت بسیار زیادی پیاده روی کرد و این هارنس به مانند یک بالش نرم بود، بدون هیچ گونه احساس تنگی و یا حس نیشگون گرفتن در زمان آویزان بودن .

حاشیه پهن و در عین حال ظریف این هارنس که بصورت لیزری بریده شده، حالت ارگونومیک آن را حفظ نموده و این حالت در هر دو طرف داخلی و خارجی هارنس قرار دارد.

صعود کنندگان شرکت کننده در این آزمایش اشاره نمودند که تقسیم وزن در این هارنس بسیار عالی بوده بدون احساس هیچ گونه نقطه فشاری. حلقه های طراحی شده برای ابزار مورد نیاز در این هارنس با نایلون پوشیده شده اند و به داخل کمربند لگنی هارنس ضمیمه شده اند، بنابر این برخی از شرکت کنندگان احساس میکردند که به پایین کشیده میشوند اما برای حمل یک دوجین کوییک و صعود بر روی مسیرهای اسپرت مناسب میباشد. نقاط مرتبط به هم حلقه ها با حاشیه ای رنگی مشخص شده اند که قسمتهای مشخص شده را محکم میکند..

*نتیجه گیری:

طراحی خردمندانه و عملکردی و کارایی این هارنس ، راحتی شگفت انگیزی را ارائه میدهد. بسیار راحت تنظیم میشود و به راحتی میتوان در تمامی طول روز آن را به تن داشت و به مانند پر سبک است.

برترین همراه

بهترین همراه، هارنس مومنتیوم بلک دایموند

قیمت آن بصورت خوش آیندی پایین میباشد. اما آن را تنها به خاطر اینکه یک هارنس ابتدایی است، دست کم نگیرید: این سخن یکی از صعود کنندگان شرکت کننده در آزمایش بود که از سفر به رد راک ( Red Rock) در نوادا بازگشته بود. در این مدل هارنس شما تمامی جزئیات و ترکیباتی که مورد نیازتان میباشد را دارا هستید، به علاوه حلقه های حمل تجهیزات آن که مانند یک بمب افکن میباشند.به علاوه برای جانمایی مناسب و ترکیب و شکل کامل ، این تنها هارنس مناسب میباشد ، چنانکه نه خیلی بزرگ است که مزاحم صعود شود و نه خیلی کوچک که تجهیزات به سختی روی آن بسته شوند و دیگر نتوان حتی آن را از تن بیرون آورد. پس از آزمایش بر روی لبه های این هارنس برای تحمل وزن ، در اسمیت راک ( Smith Rock) و باشگاه سنگنوردی، صعود کنندگان ، آسانی در حرکت و تنظیم راحت کمربند و حلقه های پای ثابت شده آن را ستایش نمودند، که میتوانست تنگ تر یا شل تر شوند .

ساختار این هارنس شامل ٢ نوار بر روی حاشیه پیرامون حلقه کمری هارنس است که مشخص شده و فشار وارده را منتشر میکند و چرخشی ٣۶٠ درجه دارد، همچنین باعث میشود که حلقه کمری خم نشود و نیز در شکم فرو نرود.

تعادلی زیبا از قدرت و قابلیت تنفس، این هارنس را برای تمامی انواع آب و هواها و تمامی انواع صعودها متمایز و عالی میسازد.

*نتیجه گیری:

با وجود مناسب بودن بالشتک های اطراف کمر برای راحتی صعود کننده ، اما در عین حال این هارنس بسیار سبک میباشد . چنانکه راحتی و سبکی آن در هر شرایط و موقعیتی ، چه در ورزشگاه و چه روزهایی که روی مسیرهای یوسمیت طی شد ، به طور قابل توجهی می درخشد.

منحصر بفرد، از هر لحاظ

منحصر بفرد، از هر لحاظ، هارنس آرک تایرکس AR395A

این هارنس به نسبت هارنسهای دیگری که مورد آزمایش قرار گرفتند، دارای حلقه کمری و حلقه های پا ، پهن تری میباشد. ساختار منحصر بفرد  AR395A جدید ، راحتی بسیار مناسب و مطلوبی را بدون ضمیمه نمودن وزن و حجم زیادتر ، فراهم می آورد.

برای بدست آوردن مقاومت مورد نیاز و مورد نظر خود، در حالیکه این هارنس دارای ظاهری براق میباشد، شرکت سازنده آن روش موشکافانه ای را برای الیاف بهم تابیده نوارهای تحمل بار ، توسعه بخشیده است.

که در زمان استفاده نیمی از الیاف حاشیه ضخیم را برای تثبیت وزن آن جدا نمودند و نیمه دیگر آن بسط و توسعه یافت و چند لایه از نایلون بافته شده دوبل و مضاعف بر روی آن قرارداده شد.

نتیجه آن چه شد؟ یک هارنس سبک و عالی به همراه کمری پهن با قطع نازک که فشار را تقسیم میکند و بسیار راحت میباشد. پدگذاری سبک و مختصر اطراف لبه های حلقه کمری و حلقه های پا ، دوام این هارنس را افزایش میدهد و نیز بالشتک های اضافه شده در جاهایی که حلقه های پا قرار دارند، در ضمن عنصر سخت و محکم دیگری جهت افزایش حمایت و پشتیبانی این هارنس اضافه شده . تامی و کِوین که بر روی دیواره داون وال ( Dawn Wall) بودند، بیان داشتند که میتوانند با استفاده از این هارنس به راحتی آویزان شوند و نیز حلقه های قابل تنظیم پا و حلقه های مربوط به ابزار آلات یخنوردی در آن، این هارنس را برای یخ نوردی و صخره نوردی های تابستانه و نیز سالنهای سنگنوردی ، مناسب میسازد.

یک حاقه بزرگ دیگر در قسمت عقبی هارنس به مانند حلقه پنجم به چشم می آید.

*نتیجه گیری:

ساختار پیشرفته و متناسب سفارشی این هارنس و نیز راحتب مطلوب آن، به توجیه گران بودن آن کمک میکند.و نیز آن را به یک انتخاب مناسب و عالی برای صعودهای داخل سالن ، صعودهای اسپرت، صعودهای طبیعی و نیز یخنوردی ، مبدل میسازد.

بهترین برای صعود های اسپرت

بهترین برای صعود های اسپرت، هارنس آکوئیلای پتزل

یکی از صعود کنندگان پس از یک فصل خسته کننده صعود در اسمیت راک( Smith Rock) چنین گفت: زمانی که شما یک هارنس جدید میپوشید و دیگر فراموش میکنید که هارنس را پوشیده اید ، این زمانی است که میگوییم که اندازه است .

این هارنس دارای قطع ( برش عرضی) نازک، قابلیت انعطاف پذیری ، نرمی و انعطاف بالا در هنگام صعود میباشد.اما عملکرد واقعی این مدل هارنس ، زمانی آشکار میشود که برای مدت طولانی روی آن آویزان هیتید. طراحی کمربند آن دارای برش ارگونومیک است که با پهنای مضاعف خود ، قسمت لگن را پوشانده و حمایت میکند. اما قسمت جلوی این هارنس بطور باورنکردنی باریک میباشد، بنابراین زمانی که خم میشوید در شکم شما فرو نمیرود و موجب آزارتان نخواهد شد.

صعود کنندگان شرکت کننده در آزمایش فشار مضاعف، فسارروی نقاط حساس ، کشیدگی یا اصطکاک و ساییدگی را با پوشیدن این هارنس احساس ننمودند ، حتی زمانی که برای اولین بار آن را به تن کردند. فشار داینیمای Dyneema تقویت شده ای، نقاط ارتباطی هارنس و حلقه حمایت آن را برای صدها بار سقوط بر روی آن مقاوم میسازد.

در حالیکه وزن کلی آن سبک است . حلقه های تجهیزات کوچکتری ، پشت این هارنس وجود دارند که بسیار ناچیز ، عملکرد آن را کاهش میدهد و آن را برای صعودهای اسپرت ایده آل میسازد. چرا که صعود کنندگان ، تنها از ٢ حلقه ابزار جلویی استفاده میکردند. به علاوه حلقه های این هارنس طوری طراحی شده اند که تمامی ابزار در دسترس میباشند و بنابراین در کارگاههای مشکل دسترسی به کوییک آسانتر میشود.

پدهای شبکع ای ( مشبک) پوشاننده این هارنس ،قابلیت تنفس بالایی را در زمانهایی که هوا گرم است و محیط سالن گرم میباشد و عرق کرده اید ، ارائه میدهد. و نیز به سرعت خشک میشود حتی زمانی که در حال  صعود در طوفان اقیانوس آرام جنوبی گرفتار شده اید.

* نتیجه گیری

از این هارنس میتوان در بولت گذاری که ممکن است در فعالیت سما پیش آید استفاده کنید. به علاوه برای استفاده در صعودهای داخل سالن و صعودهای طبیعی و رد پوینت(Red Point) انتخاب مناسبی است. این هارنس کوچکتر از بقیه هارنسهای خاص ورزش سنگنوردی نیست ، اما به نسبت مدل های دیگر به راحتی میتوان ساعتها آن را به تن داشت.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

چهارده − نه =