بدن سالم زندگی بهتر (قسمت دوم)

0
3966
Lymph-System
Lymph-System

رژیم تک غذایی دوره ای

رژیم تک غذایی دوره ای عبارت است از خوردن انواع میوه و سبزیجات تازه و یا آب آنها به صورت خام برای مدت زمان مشخص که میتواند از یک روز تا چند هفته طول بکشد. اثر قطعی این نوع رژیم در پاکسازی سیستم لنفاوی است.

اشکال مختلف رژیم تک غذایی

  • آشامیدن آب سبزیجات و میوه ها به مدت یک تا سه روز
  • آشامیدن آب سبزیجات و میوه ها بهمراه خوردن آنها بطور کامل برای سه تا پنج روز
  • آشامیدن آب سبزیجات و میوه ها بهمراه خوردن آنها بطور کامل و انواع سالادها به دلخواه بدون هر گونه سس برای مدت یک تا یک هفته الی ده روز

هدف های رژیم تک غذایی

  • نخست اینکه در هضم غذا هر اندازه که ممکن است انرژی کمتری مصرف شود به گونه ای که این انرژی را بتوان آزاد ساخته و آنرا در پاکسازی و تجدید قوای سیستم لنفاوی بکار گرفت.
  • دومین هدف دستیابی به حداکثر ممکن سوخت و ساز غذاهای مصرف شده می باشد.

غذاهایی خام این دو هدف رژیم تک غذایی را بهتر از غذاهای پخته و یا تصفیه شده تامین می کنند. به خاطر داشته باشید انسان تنها موجود زنده ای است که به انتخاب خودش و آگاهانه غذای پخته می خورد و بالاترین میزان ابتلا به بیماری فرساینده را دارد.

برای اینکه بالاترین سودمندی را از رژیم تک غذایی دوره ای بدست آوریم بهتر آن است که آنرا به منزله ی بخشی از برنامه زندگی منظم خود  قرار دهیم.

در این راستا برخی افراد هفته ای یک بار در تمام مدت بیست و چهار ساعت فقط آب میوه یا خود میوه را مصرف می کنند. بعضی دیگر ماهی یکبار و دیگرانی هر سه ماه یک بار . (دکتر کوزن پیشنهاد می کند هر شش ماه یک بار یک هفته فقط آب سبزیجات مصرف کنید)

در قسمت بعد درباره چه باید کردهای بیشتری صحبت خواهیم کرد

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

شش − پنج =