ترفندهایی برای استفاده از کیسه خواب

0
3146
کیسه خواب کوه پلاس

ترفند های استفاده از کیسه خواب

کیسه خواب ها از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای یک برنامه شب مانی می باشند. یک کیسه خواب راحت و گرم می تواند خواب خوبی برای شما فراهم آورد و یا به عکس، و یک خواب خوب بر عملکرد روز بعد شما حین کوهنوردی تاثیر به سزایی می گذارد. همچنین کیسه خواب ها بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن بدن شما هستند؛ آنها از نظر نسبت گرما به وزن بهترین نوع پوشش به حساب می آیند. برای یک برنامه با وزن بار کم، انتخاب کیسه خواب مناسب دومین نکته مهم ( اولین نکته مهم انتخاب چادر سبک می باشد ) به حساب می آید. در این مقاله به چند ترفند تجربی در استفاده بهتر از کیسه خواب در یک برنامه کوهنوردی اشاره خواهد شد.

۱-      پایین کیسه خواب خود را در یک لایه سخت و یا لایه ضدآب و یا کاپشن گرتکس بپیچید تا از خیس شدن آن در اثر نم داخل چادر جلوگیری شود. چگونه: زیپ جلویی کاپشن گرتکس خود را ببندید، کلاه و بازوها را به داخل تو بگذارید، و کاپشن را از قسمت پا روی کیسه خواب بکشید. این کار باعث می شود کیسه خواب شما از نم دیواره داخلی چادر که در اثر چگالش ایجاد شده در امان بماند. این کار بیشتر درباره کیسه خواب های پر اهمیت دارد تا الیاف، اما حواستان باشد که اگر کاپشنتان خیس است این کار را انجام ندهید. بازوهای ژاکت را خارج کرده و زیپ آن را باز کنید اگر احساس می کنید کاپشنتان به اندازه کافی تنفس ندارد.
۲-      برای کیسه خواب های زمستانی، سایز بزرگ تر را انتخاب کنید. این به شما فضای اضافه برای لباس، کفش، باتری، آب و لوازم الکترونیکی را می دهد.
۳-      خوب لباس بپوشید. پوشیدن لایه های اضافی لباس باعث فشرده شدن عایق بندی کیسه خواب شده و از پف کردن مناسب آن جلوگیری می کند و در نتیجه گرمای کمتری را حفظ می کند. در نقطه مقابل، در کیسه خواب های بزرگ و جادار، پوشش اضافه باعث می شود فضای کمتری برای هوای مرده باقی بماند که این به گرمایش بهتر کیسه خواب کمک می کند.
۴-      کیسه خوابتان را خشک نگه دارید. کیسه وسایلتان را در یک کیسه زباله ضخیم قرار دهید، کیسه خواب را فشرده کنید، یک کیسه زباله دور آن بپیچید و آن را درون کیسه وسایلتان قرار دهید. و در نهایت آن را کاملا فشرده کنید. برای سفر های چند روزه ما پیشنهاد میکنیم کوله پشتی خود را نیز درون یک کیسه زباله قرار دهید و وسایل داخل آن را نیز درون کیسه بگذارید. این کار باعث می شود وسایل داخل کوله شما خشک باقی بماند حتی اگر مجبور به عبور از یک رودخانه شوید و انتهای کوله تان در آب شناور شود.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

8 + شش =