چگونه کفش کوهنوردی را سایز کنیم

1
8733
سایز کردن کفش کوهنوردی کوه پلاس

تهیه کننده: رضا اسماعیلی

چگونگی تنظیم اندازه کفش کوه نوردی

در هنگام خرید کفش کوهنوردی باید به نکاتی دقت کنید که در هنگام استفاده از کفش پای شما آسیب نبیند، این نکات را معمولا فروشنده های غیر حرفه ای به خریدار توضیح نداده و صرفا به فکر فروش کفش هستند.، بنابراین در این مبحث به آموزش نحوه سایز کردن کفش می پردازیم

 سایز کردن کفش کوهنوردی کوه پلاس
در هنگام خرید کفش کوهنوردی به نکات زیر دقت کنید:
۱- هنگام خرید و امتحان کردن کفش کوه نوردی، همیشه کفش را از شماره پای خودتان یک شماره بزرگتر انتخاب کنید به صورتی که پیش از بستن بندهای کفش، پایتان را تا جایی که امکان دارد در داخل کفش به قسمت جلو برانید و پنجه‌ی پایتان را کاملاً در جلوی کفش قرار دهید در این هنگام باید به اندازه حداقل قطر یک انگشت پاشنه با انتهای کفش فاصله داشته باشد.
۲- کفش کوهنوردی را حتما با جوراب های مخصوص کوهنوردی تست کنید.
۳- پس از مرحله یک بند کفش را محکم بسته و با آن راه بروید. اگر کفش مناسب پای شما باشد پایتان در داخل آن کاملاً راحت است. در این حالت کفش نباید هیچ ‌گونه فشاری بر انگشتان شست از لایه‌ی بیرونی و بر روی انگشت کوچک تان از لایه‌ی درونی و کناری و قوس استخوانی روی پایتان وارد نماید. راه رفتن با آن می‌توانید از راحت بودن آن مطمئن شوید.
۴- بعد از بسته شدن بند ها در موقع راه رفتن نباید پاشنه پا از داخل کفش بلند شود به صورتی که کفش برایتان بزرگ باشد، اگر این عمل انجام بشود، در برنامه های کوهنوردی پشت پایتان تاول می زند.
۵- بر روی یک پا بایستید و در هنگامی که جوراب کوهنوردی پوشیده اید و بند کفشهایتان را هم محکم بسته اید باید بتوانید انگشتان پایتان را به راحتی جمع کنید
۶- پس از پوشیدن کفش و بستن بند آن، روی یک پای خود ایستاده و با پای دیگر خود به دیوار ضربه وارد کنید. اگر کفش مناسب باشد در این حالت هیچ‌‌گونه ضربه‌ای به طور مستقیم به پایتان وارد نمی‌شود.
۷- بعد از پوشیدن کفش و بستن بندهای آن، با ایستادن روی کناره‌ی خارجی پای خود، می توانید مطمئن شوید که قوزک پایتان نیز مورد حمایت کفش قرار دارد.
توجه به نکات زیر به شما در خریداری یک کفش مناسب کمک می‌کند.
۱- کفش‌هایی را انتخاب کنید که نسبت به سطح کوهنوردی شما و سطح صعودتان مناسب باشد و مستحکم و با دوام باشند و نسبت به حرارت و رطوبت عایق بندی شده باشند.
۲- کفش کوه نوردی باید ساق بلند  باشد تا مچ پا را محکم نگه داشته و خوب محافظت کند.
۳- کفش‌های مناسب یک لایه‌ی چرمی باریک به‌عنوان کفی دارند. این کفی به کوهنورد کمک می‌کند بدون دغدغه انواع سطوح سفت و صخره‌ای را بپیماید.
۴- شرکت ویبرام بهترین تولید کننده تخت کفش است و اگر کفشی دارای این تخت باشد میتوان با خیال راحت از آن کفش در سطوح دارای اصطکاک روی مسیرهای لغزنده برفی، گلی و پوشش‌های گیاهی استفاده کرد.
۵- وجود لایه‌ای عایق بین تخت و قسمت روکش ضروری است، این لایه یک نوار لاستیکی و عایق است که به ضد آب بودن آن کمک می‌کند.
۶-کفش های کوهنوردی استاندارد دارای یک لایه فوم مخصوص در کف آن هستند که نسبت به شکل پا و وزن شخص و دمای بدن شخص حالت گرفته و قالب میگیرند، پس هیچ وقت کفش شخص دیگری را استفاده نکنید.

یک دیدگاه

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

4 × 4 =