نکاتی برای کمپ زدن در هوای بارانی

0
4822
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

نکاتی برای کمپ زدن در هوای بارانی

پاییز فصل برگ های زرد و قرمزی که بعد از تابستانی مملو از جمعیت جوان طبیعت، به آرامی  به زیر قدوم رهگذران می افتند. کمی سرد تر است و نمناک تر و تاریک تر و با این اوصاف امکانات درویشانه ی یک کمپ در طبیعت را بیشتر به چشم می آورد. در این مقاله به بررسی راهکارهایی میپردازیم که با وجود باران های ناگهانی پاییزی سفر در جنگل ها و کوهستان کماکان به لذت خود باقی بماند و چه بسا به تجربه ای جدید و بهتر هم بدل شود، با ما همراه شوید.

شما به محل کمپ خود رسیده اید، اینجا علف های چسبناک به زیر چکمه های گلی تان و در طرف دیگر رودخانه را دارید، ابرهای تیره هم از بالای سر شمارا محاصره کرده اند، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

اولین نکته اینست که سعی کنید محل مرتفعی را نسبت به رودخانه انتخاب کنید ، چرا که در این هوا شما در معرض خطر سیل خواهید بود و آسمان هم که بسیار مستعد ریزش!. بنابراین بهترین کار اینست که محل مرتفعی را برای کمپ زدن گروه انتخاب کنید که حدالامکان در مجاورت رودخانه و یا دریاچه نباشد چرا که ممکن است در این مکان ها زمانی که از خواب بیدار شدید در میان ۵۰ تا ۱۰۰ میلی آب غوطه ور باشید. سعی کنید محلی که انتخاب میکنید مقابل یه آفتاب صبحگاهی باشد اینکار در فصل سرما بیدار شدن از خواب را برایتان راحتتر میکند. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینست که در هر صورت از کمپ زدن زیر درختان در هوای بارانی خودداری کنید چون تا ساعتها قطرات باران بر سر و رویتان چکه خواهند کرد و امکان دارد در ادامه ی بادها در هوای طوفانی تر شب ها، با شاخه های خیسی که به طرف شما می افتند آسیب ببینید.

زیر یک درخت از باران سایبان گرفته اید و هنوز شامتان را آماده نکرده اید و به مکانی نیاز دارید که چند ساعت بتوانید با حوصله زیر آن استراحت کنید. در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Shelter-Games

Shelter-Games

اولین کاری که باید انجام بدهید باید شبتان را کمی روشن کنید، با چراغ های LED یا هر چه بهمراه دارید سعی کنید کمی اطراف محلی که کمپ زده اید را روشن نمایید اینکار کمک میکند زودتر بفهمید چه در اطرافتان میگذرد و برای آن چاره بیاندیشید. برای اینکار اگر تجهیزات زیادی بهمراه ندارید میتوانید از تعدادی شمع که در ظرفی مانند شیشه ی مربا قرار داده اید بعنوان فانوس و چراغ قوه ای در کنارتان استفاده نمایید. همواره باید تعدادی باتری اضافه بهمراه داشته باشید. میتوانید برای انتخاب باتری های خوب از انواع لیتیومی استفاده کنید که در فصول سرما دوام بیشتری دارند. اگر به زودی قصد بازگشت از آن مکان بارانی را ندارید بهتر است که پارچه یا هر چیزی که در این شرایط مانع رسیدن باران به شما و وسایلتان شود را بالای سرتان به درخت آویزان کنید تا از قطرات باران در امان بمانید.

شما تازه از یک صعود لذت بخش بازگشته اید و محل کمپ را خیس می یابید، هوایی سرد و اعضای تیم هم کمی گرسنه و خسته هستند. در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Comfort-Food

ابتدا به فکر این باشید که یک نوشیدنی داغ برای اعضای گروه فراهم کنید. یک لیوان چای داغ در هوای عصری بارانی، بسیاری از مشکلات را به هزاران مایل دورتر از ذهن فرد سوق میدهد، یا یک لیوان هات چاکلت یا قهوه هم انتخاب های خوبی برای این زمان ها هستند، بهرحال شما هستید که شرایط را معنا میکنید. اگر ساندویچی خوشمزه بهمراه دارید کنون زمان روکردن آن است. انسان ها در هوای سرد به کربوهیدرات بستری برای گرم نگه داشتن دمای بدن نیاز دارند. اگر مقداری سبزیجات هم در میان وعده های غذاییتان قرار بدهید برای سلامتی تان بسیار بهتر است میتوانید تنها از سبزیجاتی که بیشتر به آنها علاقه دارید استفاده کنید تا در این هوای سرد به فکر بیرون آوردن قسمت های ناخوشایند سبزی از میان ساندویچ خود نباشید.

جوراب هایتان در زمان صعود خیس شده اند و به محل کمپ بازگشته اید در حالی که از سرما به خود میلرزید، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Warm-Up-Shoes

Warm-Up-Shoes

به خوبی خودتان را بپوشانید. اگر به خوبی خود را بپوشانید خیلی سریع به بازگشت دمای عادی بدنتان کمک میکند از خیس شدن بیشتر بدنتان جلوگیری میکند و و گرمای از دست رفته بدن را کم کم بازمیگرداند. از دو لایه برای پوشاندن خود استفاده کنید یک لایه ی نخی یا پشمی و یک لایه روپوشی که ضد آب باشد. جنس کتان در این مورد گزینه ی خوبی نیست چون از بقیه دیرتر خشک میشود و زمان زیادی خیس باقی میماند. همیشه یک جفت جوراب اضافه در یک کیسه ی ضد آب بهمراه خود داشته باشید. وقتی که لباس های خیستان را عوض کردید به فکر چیزی برای خوردن باشید تا کمی گرم شوید.

شما بهترین مکان را در فصل سرد پاییز برای محل کمپ خود انتخاب کرده اید اما اکنون فصل شکار است ،در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Warm-Clothes

اولین نکته در این شرایط اینست که لباس های براق بپوشید. مسلما شما نمیخواهید توسط یک خرس اشتباهی طعمه دیده شوید. رنگ های جذابتان را کنار بگذارید و لباس های نارنجی پارکبانان را انتخاب کنید.( احتمالا روزی به جان نویسنده دعای خیر خواهید کرد)

لباسهایتان کاملا خیس شده و کماکان باران ادامه دارد و بشدت میخواهید لباسهایتان را عوض کنید و کمی چرت بزنید، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Clothes-Line

جایی را پیدا کنید و آنها را آویزان کنید فردا که بیدار شدید از این پیشنهاد ما بسیار خرسند خواهید بود. اگر لباس های خشک دارید که بوی پتوی خیس خورده نمیدهند آنها را از بسته ها بیرون بیاورید و بپوشید. سعی کنید یک آویز برای رخت هایتان دست و پا کنید برای این کار میتوانید از طنابی که بهمراه دارید  و البته یک لایه ی ضد آب که بر روی قسمتی از درخت بسته اید ا آب به زیر آن چکه نکند استفاده کنید. شما حتی میتوانید از زیر این سایه بان برای پهن کردن چادرهایتان بعنوان یک سرپناه موقتی و خوشایند استفاده کنید .

نکته ی دیگر که بخواهم به آن اشاره کنم، اگر لباسهای خشک کافی بهمراه ندارید با بخشی از همان لباس های خیس به داخل کیسه خوابتان بروید ف گرمای بدنتان تا صبح مقدار زیادی به خشک شدن آنها کمک میکند.

زمین بسیار سرد و سخت بنظر میرسد و نمیتوانید زمانی را به یک چرت کوتاه هم بگذرانید، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Pads

Pads

بین خود و زمین یک لایه ی ایزوله قرار بدهید. بله همان کاری که تکنولوژی flask برایمان انجام میدهد، ایزوله کردن دو محیط از همدیگر! .علاوه بر چادری که در آن بسر میبرید قرار دادن یک لایه ی نازک زیر کیسه خوابتان هم شما را از سرما نگه میدارد و هم کیسه خوابتان را از مرطوب شدن محافظت میکند.

شما اینکار را میتوانید مجددا تکرار نمایید و از گرمای بهتر و بیشتری برخودار شوید. البته انتخاب کیسه خواب مناسب در این روند تاثیر بسزایی دارد.

شما در یک سرمای مطبوع صبحگاهی در کیسه خواب گرم خود به خود پیچیده اید و آماده ی شروع یک صبح زیبا هستید اما لباسهایتان از سرما بشدت سنگ سفت شده اند و بسیار سرد بنظر میرسند، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Clothes-In-Bag
Clothes-In-Bag

به یاد داشته باشید که قرار دادن لباسهای خشکتان در یک کیسه ، هر شب قبل از خواب ، گزینه ی خوبی برای محافظت آنها از سرد شدن در هوای محیط میباشد. بنابراین قبل از اینکه به داخل کیسه خواب های خود بروید لباسهایتان را در داخل یک کیسه ی پلاستیکی گذاشته و نزدیک خود قرار دهید تا بهمراه هوای مطبوع صبح انگیزه ی بیدار شدن و پوشیدن لباس هایتان هم اضافه شود.

شما بیدار مشوید در حالی که احساس کرختی و بیحسی در انشت هایتان دارید و این نگرانتان میکند. در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Be-Seen

دست گرمکن هایتان را بیاورید. روی پاهایتان قرار دهید و صبحانه تان را رد جای دنج تری میل نمایید. و سپس برای شروع راهپیمایی صبحگاهی خود آماده شوید.

زمانی که بیدار میشوید بطری آب خود را یخ بسته می یابید، در حالی که تشنه اید و آبی هم برای شستن صورتتان در اختیار ندارید، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Frozen-Water

Frozen-Water

بطری آبتان را تکان بدهید. از آنجا که آب همیشه از قسمت بالایی شروع به یخ زدن میکند احتمال دارد بخشی از آن هنوز مایع باشد. کمی آن را سر و ته کنید به احتمال زیاد چند قطره آب مورد نیازتان را بدست می آورید.

تمام دور و برتان با شاخه ها و برگ های خیس محاصره شده است و تنها کاری که با شلوارهایتان انجام میدهید احتمالا خیس کردن پاهایتان با عبور از میان این محیط است، در این شرایط چه کاری انجام میدهید؟

Gear-Waiter

Gear-Waiter

لباس های بارانی ضد آب خود را بپوشید . چمن ها و برگ های خیس صبحگاهی به خوبی میتوانند لباس شما را خیس کنند پس پوشیدن شلوار های بارانی از شما محافظت خواهد کرد.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

یک × سه =