ساختمان کیسه خواب و کاربرد آنها

0
4715
ساختمان کیسه خواب کوه پلاس
The girl basking in a sleeping bag at dawn.

همه آنچه درباره کیسه خواب باید بدانید: ساختمان کیسه

کیسه خواب ها از مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای یک برنامه شب مانی می باشند. یک کیسه خواب راحت و گرم می تواند خواب خوبی برای شما فراهم آورد و یا به عکس، و یک خواب خوب بر عملکرد روز بعد شما حین کوهنوردی تاثیر به سزایی می گذارد. همچنین کیسه خواب ها بهترین گزینه برای گرم نگه داشتن بدن شما هستند؛ آنها از نظر نسبت گرما به وزن بهترین نوع پوشش به حساب می آیند. برای یک برنامه با وزن بار کم، انتخاب کیسه خواب مناسب دومین نکته مهم ( اولین نکته مهم انتخاب چادر سبک می باشد ) به حساب می آید. در این سری مقالات درباره نوع عایق بندی، جنس پارچه و بخش های مختلف یک کیسه خواب بحث خواهیم کرد.

ساختمان کیسه خواب
ساختمان دوخت ها:
کیسه خواب های پر دارای دوخت یا کانال هایی هستند که پر را در جای خود نگه می دارد. سه نوع دوخت وجود دارد: دوخت های پیوسته ( که به شما این اجازه را می دهد که پر را از بالا به پایین کیسه خواب جا به جا کنید )، دوخت های عمودی ( که به شما این اجازه را می دهد که پر ها را از کلاه تا پا در کیسه جا به جا کنید )، و دوخت های بلوکی جانبی ( که پر را سر جای خود نگه می دارد تا بیشترین محافظت از گرما را انجام دهد ). ما بر این باوریم که دوخت های پیوسته بیشترین کاربرد و دوخت های بلوکی جانبی بیشترین گرمایش را ایجاد می کنند.کلاه:
بیشتر کیسه خواب ها کلاه دارند تا در شرایط هوایی سرد دور سر را پوشش دهد. کلاه ها بسیار مهم هستند چرا که گرمای بدن شما از تمام اعضای بدنتان خارج می شود. کلاه ها در راحتی متفاوت هستند. ما به شما پیشنهاد می دهیم داخل کیسه خواب کلاه را کامل به دور سر آورده و آن را تنگ کنید تا گرمای بیشتری را حفظ کند.

گردنی یا یقه کیسه خواب:
گردنی یا به نوعی یقه کیسه خواب، یک لوله عایق است که مانع خروج گرما از گردن و شانه های شما می شود. با اینکه برخی مدل های کیسه خواب ممکن است گردنی را نداشته باشند اما این بخش در کیسه خواب های زمستانی ضروری است. گردنی ها باید به اندازه کافی جادار باشند تا فضای بین گردن و شانه ها را پر نمایند اما نه آنقدر بزرگ که شما احساس کنید یک چرخ دور گردن شماست. گردنی های خوب یک بند تنگ و گشاد کردن الاستیک دارند تا شما به راحتی بتوانید در کیسه خواب جا به جا شوید. بهترین گردنی ها متقارن طراحی می شوند تا فیت گردن شما باشند.

بخش پا:
چون پای شما نیاز به جا به جایی در طول استراحت دارد، کیسه خواب ها با یک بخش گشاد تر و یا ذوزنقه ای در قسمت پا طراحی می شوند. بعضی کیسه خواب های کوهنوردی فضای اضافه در قسمت پا دارند تا بتوان در شرایط خاص کفش ها و یا بطری آب را به داخل کیسه خواب برد تا از یخ زدن جلوگیری شود.

زیپ
زیپ کیسه خواب را بطور کامل امتحان کنید. دندانه های زیپ باید بزرگ باشد، به طوریکه زیپ به نرمی حرکت کند و در حرکت به پارچه کیسه خواب گیر نکند. اکثر کیسه ها یک نوار تقویت شده در لبه داخلی زیپ کیسه خواب دارند تا از گیر کردن زیپ به پارچه و پارگی آن جلوگیری کنند. بعضی از کیسه خواب ها این ویژگی را دارند که از طریق زیپ به کیسه خواب دیگری وصل شده و کیسه خواب بزرگتری را ایجاد می کنند. همچنین مطمئن شوید که پارچه و درزها یکپارچگی خوبی دارند. درزها را محکم بکشید تا مطمئن شوید که به راحتی باز نمی شوند. مجموع ساختمان، ویژگی ها و شکل نهایی کیسه خواب، کیفیت آن را تعیین می نماید.

لوله پوشش دهنده زیپ
تقریبا تمام کیسه خواب ها یک لوله یا لبه سرتاسر زیپ از داخل دارند تا از خروج گرما از کیسه خواب جلوگیری کند. حتی در کیسه خواب های زمستانی ممکن است این قسمت دو لایه باشد.

جیب ها
بعضی از کیسه خواب ها دارای جیب هستند. این جیب ها بیشتر حالت خاص بودن به کیسه خواب می دهند تا اینکه کاربردی باشند. شاید شما بتوانید برای زنگ ساعت از این جیب ها استفاده کنید. ما فکر میکنیم جیب های داخلی بهتر از جیب های خارجی هستند چرا که شما بدون باز کردن زیپ کیسه خواب به آن دسترسی دارید.

متریال رویه
بعضی از کیسه خواب های برای دمای زیر صفر که ما تست کرده ایم رویه ای از جنس ضد آب و دارای تنفس دارند. این رویه در برابر یخ زدگی، پودر برف و برف مقاوم است و کیسه خواب را در طول یک سفر چند روزه بیشتر خشک نگه می دارد. ما تنها یک کیسه خواب ضد آب را برای شب مانی در برف یا یخ پیشنهاد می دهیم. برای سایر استفاده ها از کیسه خواب هایی استفاده کنید که از متریال کم وزن تری ساخته شده اند.

افزودن دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را بنویسید
لطفا نام خود را وارد کنید

نوزده + هفده =